reklama

Má Medzinárodný deň žien význam aj v 21. storočí?

Od 8. marca uplynulo niekoľko dní. Intenzívne som zvažovala: “podeliť, či nepodeliť sa o postrehy na tému 8. marec Medzinárodný deň žien.“ Pravdou je, že väčšiu časť svojho života som prežila do roku 1989. No nepýtala som sa na tento svet a ani mňa sa nikto neopýtal do akej doby, či storočia sa chcem narodiť. Proste som tu a žijem svoj život. Uprednostňujem a dodržiavam ľudské hodnoty, ako sú láska, tolerancia, vážim si prácu, vzdelanie, poskytnem pomoc, ak o ňu niekto požiada... Žijem takto bez ohľadu na spoločenský režim. Myslím si, že v tom je moja výsostne ľudská hodnota.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

I keď sa snažím akceptovať názory iných, nedá mi nepovedať, že ma každý rok „vytočia“ názory, že MDŽ je pozostatok minulého režimu. Jednoducho tento sviatok spájajú s komunistickým režimom.A tak, mi dovoľte niekoľko slov k histórii tohto sviatku. MDŽ je uznávaný sviatok v krajinách na celom SVETE. Je to sviatok žien bez ohľadu na ich národnú príslušnosť, ekonomické, sociálne, či politické postavenie. Prečo sa tak stalo? O oslave tohto sviatku rozhodli delegáti na II. medzinárodnej konferencii žien v auguste 1910 v Kodani. Tento sviatok je pamiatkou na štrajk 40 tisíc amerických krajčírok, ktorý vypukol 8. marca 1910 v New Yorku. OSN tento sviatok oficiálne uznala v roku 1975.Tento sviatok patrí všetkým ženám, bez ohľadu na ich životnú úlohu. Ono sa to ľahko povie: „Ja uznávam sviatok matiek!“ Ale vari každá žena má to šťastie byť aj matkou? Čím ďalej tým viac je bezdetných manželstiev a to nehovorím o slobodných ženách. MDŽ je sviatok VŠETKÝCH ŽIEN a na celom svete, nie len v postkomunistických krajinách, ako sa niektorí domnievajú.Nemám pocit, že tento sviatok bol v minulom režime zneužívaný. Možno to bola príležitosť na to, že si muži viac vypili? Ktorí a ako! Vari dnes neexistujú „firemné večierky“ a školenia, kde sa niektorí spijú „pod obraz Boží.“ Takí ľudia boli, sú a budú. MDŽ s tým nemá nič spoločné.MDŽ nám pripomína zrovnoprávnenie žien v spoločnosti. A ruku na srdce! Je táto rovnoprávnosť dnes už samozrejmosťou? Vari nepretrvávajú rozdiely v pracovnom zaradení či odmeňovaní. Nie, nie som feministka, no skôr ako sa rozhodnete prikloniť k názoru, že MDŽ je pozostatok minulého režimu odpovedzte si na otázku: „Má medzinárodný deň žien význam aj v 21. storočí?“

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu