reklama

Nordic walking alebo chôdza so špeciálnymi palicami

Už dlhšiu dobu som sympatizovala so zdraviu prospešným pohybom. Dokonca som sa o tieto palice zapája aj do súťaže, ale šťastena nebola na mojej strane. Nakoniec som sa rozhodla „do seba investovať.“ Špeciálne palice som si kúpila, len tak, pre radosť z pohybu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Rozhodla som sa pre teleskopické palice, aby ich v prípade záujmu mohli použiť aj iní členovia rodiny, ale tiež, aby som si ich pohla nastaviť podľa potreby, priamo v parku, v lese, teda podľa terénu.Z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že táto aktivita je v hodná pre každého bez ohľadu na vek a môže sa uskutočňovať v každom ročnom období. Čo považujem za najdôležitejšie je zvládnutie techniky nordic walking. Lebo bez toho špeciálna chôdza nie je špeciálnou chôdzou, môže viac poškodiť ako pomôcť. Dôležité je aj správne nastavenie výšky palíc. Aj keď som pri kúpení palíc dostala k dispozícii pokyny, vzala som palice a vybrala som sa za svojou fyzioterapeutkou. Bála som sa, že si nesprávnou technikou môžem preťažiť ramenný pletenec, krčnú chrbticu, či neprimerane zaťažiť bedrové kĺby, ktoré mi aj tak robia určité problémy. Pri chôdzi je potrebné našliapnuť na celé chodidlo, najmä cez pätu. Chodilo musí byť stabilné, najvhodnejšia je relaxačná obuv ako na hory. Špeciálna chôdza by mala trvať aspoň 1/2 hodinu, ale pre začiatočníkov stačí aj 1/4 hodiny a postupne pridávať. Ja dnes chodím so špeciálnymi palicami 2x týždenne, jednu hodinu.Nordic Walking je označovaná, ako bežná chôdza so špeciálnymi palicami, chôdza s palicami či severská chôdza. Uvádza sa, že pri tejto chôdzi sa spáli až o 40% viac kalórií ako pri bežnej chôdzi.Odborníci hovoria, že pri tejto pohybovej aktivite je zapojených až 90% svalov celého tela.Dnes viem, že nordic walking je vynikajúca pohybová aktivita. Bolo by chybou domnievať sa, že nordic walking je len pre ľudí, ktorí nemôžu behať alebo, že palice sú pomôckou na udržanie stability A aké výhody prináša ? Je to jedinečná pohybová aktivita, ktorú môžem praktizovať celý rok.Je vhodná pre všetkých členov rodina, od juniorov cez seniorov, dokonca aj pre rekonvalescentov.Táto pohybová aktivita sa dá robiť všade. Ideálne je ak je to priamo v prírode,napríklad v lese, ale rovnako sa môže robiť aj mestských parkoch.Rozhodne je to zdraviu prospešná aktivita, je vynikajúcim prostriedkom na znižovanie nadváhy, na zvyšovanie fyzickej kondície, zlepšovanie držania tela. A ako každá aktivita aj nordin walking pozitívne ovplyvňuje psychiku človeka a umožňuje lepšie zvládanie stresu. A v neposlednom rade je to finančne dostupná aktivita, čo v dnešnej dobe tiež nie je zanedbateľné.Nordic walking úprimne odporúčam, mrzí ma len jedno, že som až tak dlho váhala. Ak vás moja skúsenosť oslovila, neváhajte a začnite hneď. Neurobte tú istú chybu ako ja!

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu