reklama

Hľadáme harmóniu alebo útočisko?

Často som sa stretla s ľuďmi, ktorých osobný život mal veľa úskalia. Ako sami hovorili, „ich osobný život nestál za veľa.“ Utekali do práce alebo sa v práci zdržiavali dlho do neskorých večerných hodín. Hľadali uspokojenie, ktoré im v osobnom živote chýbalo. Naopak ľuďom, ktorým sa až tak v práci nedarilo, vyhľadávali rôzne komunity, kde hľadali svoje útočisko. Už je to tak, máme sklon prenášať svoje pocity z jednej časti života do tej druhej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rada si spomínam na svoju triednu učiteľku, ktorá hovorila: „Keď už raz pôjde z domu do práce, domáce problémy a starosti nechajte za dverami bytu, keď sa budete vracať z práce, pracovné problémy nechajte pred dverami bytu." Bola to múdra žena, i keď je pravda, že to nie je vôbec ľahké, ale dá sa to naučiť.

Natálii sa práve skončil dlhodobý vzťah s priateľom a tak sa „vrhla na prácu." A celkom sa jej darilo, dosahovala úspech za úspechom. Postupovala krok za krokom, až postúpila na manažérsku funkciu. Vtedy sa oveľa častejšie začala stretávať s Mariánom. Očaril ju na prvý pohľad.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Bol viac, ako len pekný muž, bol neodolateľný," takto hodnotila Natália „svojho" Mariana. Zrazu mali oveľa viac príležitosti byť spolu. Pracovné porady, služobné cesty... Veľmi rýchlo sa stali nerozlučnou dvojicou, na pracovisku i v súkromí. Natália sa postupne k vôli Mariánovi vzdávala všetkého. Jej pracovné aktivity za začali obmedzovať, len na tie, kde sa angažoval Marián. V práci začala akosi stagnovať, už to nebola tá „ambiciózna Natália." Dovolila, aby sa jej vzťah stal náhražkou za pracovnú kariéru, ktorá sa jej tak sľubne rozvíjala a do ktorej pôvodne vkladala svoje nádeje. „Kariéra, vzdala by sa jej" i to priznala Natália. Časom však pochopila, že ani tu „nevedie cesta" s Mariánom si nikdy nevytvoria spoločnú rodinu lebo on o rodinu záujem nemal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Už mi bolo naprosto jasné, že ak budem pokračovať vo vzťahu s Mariánom ohrozím svoju kariéru, ale ak sa začnem venovať kariére ohrozím vzťah," hodnotí s odstupom času Natália.

„Pochopila som, že vzťahy na pracovisku sú skôr o podnikaní a o tom poznať ľudí, ktorí nám môžu byť osožní. A ja som bola pre Mariana veľmi užitočná, bola som jeho pravá ruka... keby len práva ruka, on ma oberal o nápady a o výsledky práce."

Celú spomienku na túto epizódu života uzavrela Natália nasledovne:

„ Našťastie, včas som si uvedomila, že spojenie srdca a duše u Mariána nenájdem." A tak sa dnes naplno venujem svojej práci a športu, ktorému som sa venovala počas štúdia a ku ktorému som sa po určitej prestávke predsa vrátila. Dnes viem, že nehľadám žiadne útočisko, žiadnu náhradu, hľadám harmóniu..."

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu