reklama

Jemné talianske rizoto s hubami

Jednoznačne som zástancom slovenských jedál, preto často vyhľadám „zabudnuté recepty.“ Rada spomína a vraciam sa k receptom moje starej mamy a mamy. No, na tento recept talianskej kuchyne nedám dopustiť. Moje tradičné rizoto bývalo dosť suché. Jemné talianske rizoto so smotanou je skutočne veľmi jemné a výborne chutí. Ak ho raz ochutnáte určite ho budete variť častejšie, tak ako ja. Recept je totiž nenáročný na suroviny a tiež na prípravu. Cca za 30 minút máte 4 porcie chutného rizota.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Možno ani nie je teba zdôrazňovať, ale predsa dovoľte pár slov. Ryža je hodnotná potravina, ktorá má málo tuku a je dobre straviteľná. Bohatá je na vitamíny, osobitne zo skupiny B, minerálne látky a stopové prvky, čo len potvrdzuje jej význam pre naše zdravie. Konzumácia ryže podporuje odvodňovanie organizumu, znižuje krvný tlak a tiež je vhodná, ako súčasť redukčnej diéty.

Jemné talianske rizoto s hubami

Potrebujeme:

400 g ryže, 1 väčšiu cibuľu, 200 g huby (podľa chuti: čerstvé alebo konzervované ako sú šampiňóny, hliva, prípadne za hrnček sušených húb), 200 g zeleniny (hrášok, mrkva, prípadne mix mrazenej zeleniny), 2 strúčiky cesnaku, 180 ml smotany, 100 g masla, 2 PL oleja, 4 PL strúhaného syra a podľa chuti, buď bazalka, pažítka alebo petržlenová vňať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Postup:

  1. Dobre prebratú a umytú ryžu nasypeme do hrnca, zalejeme vriacou vodou asi 1 cm nad hladinu ryže, pridáme 1 PL oleja, osolíme a pomaly dusíme asi 8 - 10 minút, kým sa voda nevyparí. Ryžu nemiešame, odstavíme a necháme ešte 20 -30 minúť zakrytú.

  2. Na oleji orestujeme cibuľku, pridáme očistené huby, zeleninu a podusíme do mäkka. Na koniec pridáme cesnak. Ja som použila konzervované šampiňony.

Ak sa rozhodneme pre sušené huby tieto vopred zalejeme vriacim bujónom a necháme napučať.

(V prípade, že niekto nemá rád huby môže namiesto húb použiť mäso).

  1. Na huby a zeleninovú zmes pridáme uvarenú ryžu, maslo a zľahka pomiešame.

  2. Rizoto zalejeme smotanou a necháme všetky suroviny za občasného miešania spojiť.

  3. Dochutíme soľou, korením. Rizoto podávame posypané nastúhaným syrom, ozdobíme čerstvou bazalkou, pažítkou alebo petržlenovou vňaťou.

Dobrú chuť!

Užitočné rady:

1. Ryžu najskôr preberiem a potom dobre premyjem v studenej vode, ja premývam 3x, ryža sa mi nikdy nelepí.

2. Každá gazdinka má iný a zrejme aj osvedčený spôsob na prípravu ryže. Ja dávam prednosť duseniu alebo ju pripravujem v mikrovlnke ( postupujem rovnko ako pri dusení, ibaže do mikrovlnky ju vkladám na 4 minúty- 90 stupňov a ďalších 8 minút na 60 stupňov Celzia)

3. Ak pripravujem ryžu, ako prílohu spravidla používam ryžu váženú, lepšie sa servíruje, než ryža zo sáčku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Pri úprave, resp. pri určení množstva počítam s tým, že ryža zväčší svoj objem 2-3x

Ilustračné foto z mojej kuchyne:

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu