Nebudem ani prvá, ani posledná, ktorá povie svoj názor k internerovej komunikácií. Určite ju nezatracujem. No, má svoje „pre i proti." Ak to nefunguje podľa našich predstáv, tak to nie je chyba internetu, ale je to chyba nás - ľudí.
Ja osobne uprednosťňujem osobnú komunikáciu. Urobím tak vždy, ak mám na to príležitosť. No nech je to akokoľvek mali by sme si uvedomiť keď si sadáme za PC, zapájame sa do diskusie alebo sme tvárov v tvár inému človeku, že v tom okamžiku reprezentujeme sami seba. Človek na druhej strane pozorne sleduje našu komunikáciu. Byť objektívny, slušný a pozitívny je základným predpokladom úspešnej komunikácie. Rovnako dôležité je aj počúvať, pýtať sa a vžiť sa do situácie toho druhého. Počúvať názor iného neznamená len „počúvať, "ale naozaj aj počuť, prípadne pochopiť napísanému textu. Ak sa ľudia nepočúvajú, každý si hovorí svoje, čo najčastejšie vidieť v politických televíznych diskusiach, vtedy by som im rada odporučila, aby radšej skáli do vody, ako iným ľuďom do reči. Niekedy sa to fakt nedá počúvať a pritom práve tu predpokladame určitú kultúru prejavu.
Možno máte aj vy takú skúsenosť, že ste počas rozhovuru chceli mať človeka, s ktorým ste viedli rozhovor „celého pre seba". On sa však díval niekde ponad vás, neustále sa pozeral na hodinky...Tak v takomto prípade nejde o žiadnu výmenu informácií a už vôbec nie o slušnosť. Na druhej strane, ak dáme tomu druhému pocit výnimočnosti, či vážnosti, úcty komunikácia je príjemná. Ak nezabudneme na slová „prosím" a „ďakujem" myslím, že sa po týchto „čarovných" slovách dohodneme veľmi rýchlo. Nemôžem obísť, ani moje „Úsmev prosím..." Usmievajme sa, ale nevysmievajme sa. Nevhodný úsmev môže vyvolať rovnako negatívny dojem, ako žiadny. Nezabudnime, že veľa o sebe vypovieme aj tým, ako vystupujeme. Určite budete so mnou súhlasiť, ako rýchlo si nás vie získať človek, ktorý vystupuje sebavedome, má kultivovaný jazykový prejav a príjemný hlas. Aj šaty robia človeka, dotvárajú príjemné vystupovanie, milý úsmev a dobrú náladu. Nezabudnime, že dobrý dojem je nástrojom nášho úspechu.
Ak sa máme dohodnúť, musíme spolu komunikovať. Ibaže musíme vedieť, ako komunikovať a tiež dodržiavať zásady slušného správania. Nesmieme zabudúť, že byť objektívny, slušný a pozitívny je základným predpokladom úspešnej komunikácie. Čo myslíte, stojí za to spomenúť si na tieto slová?