reklama

Orechové rezy

Orechom sa zvykne hovoriť aj potraviny pre srdce a mozog. Okrem priamej konzumácie sa nám ponúkajú aj vo výborných koláčoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Je preukázateľné, že orechy sú skvelou potravou pre naše srdce a mozog. Oceníme ich najmä pri znižovaní cholesterolu. Údajne sú účinnejšie, než olivový olej. Vlašské orechy obsahujú tuky, ktoré označujeme, ako „zdravé tuky." Oceňujeme aj ich obsah minerálnych látok a vitamínov. Pre podporu látkovej výmeny a imunitného systému je dôležitý najmä vitamín B6-pyridoxín. Mastné kyseliny, ktoré obsahujú orechy tvoria prvotný zdroj pre srdce a vďaka lecitínu, fosforu a vitamínu B6 zlepšujú aj duševnú výkonnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa odborníkov na výživu pravidelná konzumácia orechov znižuje riziko infarktu myokardu, pomáhajú pri podráždenosti, strese, depresii a pri celkovom vyčerpaní. Čo tak siahnuť po výbornej orechovej maškrte? A potom vybehnúť na bežky...

Orechové rezy

Potrebujeme: 7 vajec, 7 PL práškový cukor (zarovnané), 7 PL mleté orechy (kopcom) 7 PL polohrubej múky (zarovnané ), 1/2 balíčka prášku do pečiva.

Postup: z bielkov ušľaháme tuhý sneh a postupne zašľaháme asi po 2 PL cukor, postupne pridávame po 1-2 aj žĺtky. Orechy si osobitne zmiešame s múkou a práškom do pečiva a nakoniec postupne zašľaháme do pripravovaného cesta. Vylejeme na vymastený a múkou vysypaný plech alebo na fóliu na pečenie. Pečieme v horúcovzdušnej rúre 180 o C, cca 20-25 minút.

Plnka

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potrebujeme: 3 vajcia, 3 PL kryštálového cukru, v 2 PL kakaa, 250 g masla, 1 PL práškového cukru.

Postup: vajcia vyšľaháme s kryštálovým cukrom pridáme kakao a pokračujeme v šľahaní nad parou až kým sa nevytvorí hustý krém. Maslo vymiešame s práškovým cukrom do penista a postupne pridávame varený krém.

Upečený rez rozrežeme na pásy, pokropíme umom a naplníme plnkou. Na vrch môžeme dať plnku a posypať orechami, strúhanou čokoládou, prípadne môžeme rezne poliať čokoládou polevou.

Ja som rezy aj zvrchu natrela krémom a natrúhala čokoládu, pre druhý raz by som volila bielu čokoládu.

Poznámka:

Ja som týmto spôsobom pripravovala cesto po prvý raz. vždy som najskôr vymiešala žĺtky s cukrom, potom som pridala ostatné suroviny a až nakoniec som zľahka zamiešala sneh z bielkov. No, aj tento opačný spôsob sa vydaril.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak sa pre orechové rezy rozhodnete, želám vám dobrú chuť!

Obrázok blogu


Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu