reklama

Aj smiech môže byť liek...

Možno sa z času - na čas zastavíte na mojom blogu, v  rubrike  „Úsmev prosím... Napriek tomu práve teraz a tu položím otázku: „Už ste dnes zasmiali? Smiech je predsa výborný liek. Žiadny príbalový leták, žiadne vedľajšie účinky. Provokujem?  Niekto mi odpustí, niekoho to možno zdvihne zo stoličky. Nech je to tak, či inak, neodpustím si výzvu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

„Dajme si záväzok, že sa budeme smiať, usmievať a že budeme na to hľadať príležitosť.“ Hovorí sa, že vlastnosť smiať sa, máme vrodenú. Rada sa započúvam do zvonivého smiechu detí a mladých ľudí. Skutočnosť je taká, že čím sme starší smejeme sa stále menej a menej. Ale tiež sú niektorí ľudia, ktorí sú odolní voči smiechu. Jedna moja bývalá kolegyňa, už keď ráno vstupovala do výťahu celá ustarostená, zamračená. Úsmev by ste na jej tvári márne hľadali. Úprimne poviem, že som radšej počkala, kým sa vyvezie... Isť s ňou v jednom výťahu mohlo byť určitým rizikom získania nechcenej „infekcie."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tiež sa hovorí, že je vedecky preukázané, že smiech prispieva k odstraňovaniu stresových hormónov a zvyšuje produktivitu endorfínov - hormónov šťastia. Určite posilňuje srdcovo-cievny systém. Pri smiechu, ako sa hovorí „od srdca" sa okysličuje telo, prehlbuje dýchanie a podporuje imunitný systém.

Hovorí sa, že smiech sa dá trénovať, tak ako ktorýkoľvek iná činnosť. Možno viete, možno nie, ale smiech sa dnes študuje, ako vedný odbor gelotológia, odvodené z gréckeho slova gelos-smiech. Odborníci pracujú na nových stratégiách terapeutického účinku humoru. Človek, ktorý má dobrú náladu lepšie znáša a vyrovnáva sa zo záťažovými situáciami i s bolesťou. Možno ste si práve teraz spomenuli na klaunov, ktorí prichádzajú do našich nemocníc, aby rozveseľovali choré deti a podporovali ich organizmus „k samoliečiteľským schopnostiach." No uznajte, nepotrebovali by ste takého klauna aj vy? Ja by som ho privítala...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nezabudnite na moju otázku " Už ste sa dnes zasmiali?" A nie, stále je čas, ak chcete, dôvod si určite nájdete. Myslime na to, že smiech zlepšuje aj medziľudské vzťahy.

Želám všetkým krásny a radostný deň!

Foto perex : zdroj internet

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu