reklama

Opar (herpes) je naozaj, ako " zlý pes..."

Aj keď čo-to o zdraví, o chorobách a o ich predchádzaní  viem, akosi  mojej pozornosti ušlo, že vírus, ktorý spôsobuje opar (herpes) si v našom organizme „podriemkava.“ Aj ja,  ako veľa iných ľudí som v detstve prekonala  ovčie kiahne. Po vyliečení som síce získala voči tomuto ochoreniu  imunitu  na celý život, ale tieto vírusy sa uložili v mojom tele a z času- na čas sa ohlásia. Samozrejme v tom najnevhodnejšom čase.  Čo všetko prebúdza vírus k životu?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Najčastejšie mám opar (herpes) na perách. Objavuje sa po strese, po nachladnutí a po opaľovaní. Nie vždy, ale musím pripustiť, že dosť často. No, bolo obdobie, kedy som ho mávala so železnou pravidelnosťou každý mesiac. V jednom prípade mi opar pokazil inak krásnu dovolenku na Rodose. Kto má s oparom (herpesom) skúsenosť, určite si teraz spomenul na palivu bolesť na perách alebo v nose.

Veľmi nepríjemný je pásový opar, našťastie ten poznám len z rozprávania. Ten, kto to zažil, vie že pásový opar je sprevádzaný neznesiteľnou bolesťou. O nič príjemnejší nie je ani opar (herpes) na perách. Ja sa bez antivírusovej masti nepohnem ani na krok. Po rokoch skúsenosti a „spolužitia" s ním viem, že sa opar (herpes) dá zastaviť alebo aspoň zmierniť jeho priebeh, ak začneme s liečbou včas, už po prvom pocite svrbenia, či trhavej bolesti. Niekedy však opar (herpes) viem s nami „vykývať" najmä, ak sa urobí počas noci. Potom je už záchrana ťažšia a potrebujeme trpezlivosť pri liečbe.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako väčšina infekčných ochorení aj opar (herpes) sa prenáša priamym kontaktom. Napriek tomu, že to vieme, často vidíme, ako sa ľudia aj s oparom (herpesom) pri stretnutí s inými ľuďmi bozkávajú, pijú z jedného pohára a o nechránenom kýchaní, či kašľaní ani nehovorím. Vírus je schopný infikovať aj ostatné časti tela. Myslím, že je samozrejme, že pred a po ošetrení by sme si mali ruky umyť a používať len vlastný uterák.

Pred ochorením by nás mal chrániť imunitný systém, ibaže posilňovať ho treba aj vedome. Dostatok ovocia, zeleniny bohatej na vitamíny C nám pomôžu aj s touto chorobu účinne bojovať a posilňovať imunitný systém.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak už opar (herpes) máme dobre je využiť masť, či náplasť. Dobré sú skúsenosti s výrobkami z Aloe Vera, či propolisom. Tak, ako vždy aj v tomto prípade je voľba na každom z nás.

Niekedy si môžeme pomôcť aj sami, bez platenia za lieky. Čo tak siahnuť po ľudovom liečiteľstve? Recepty si môžete vyhľadať, ale nie je nad taký - osvedčený. Účinný je výťažok z ľalie bielej. Tento recept mám od starej mamy, veľmi dobre hojí všetky rany. Vyskúšala som ho aj na herpes, osvedčil sa:

Lupene z kvetu bielej ľalie opatrne pooberám, naložím do tmavého pohára a zalejem cca 40- 50 % bielym alkoholom. Nechám 2 týždne na chladnom mieste a priebežne premiešam. Potom ho už môžem používať. Takto pripravená biela ľalia mi vydrží veľmi dlho, prakticky od roka - do roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pravda treba myslieť na to a recept si pripraviť, keď ľalie kvitnú. Zásadne použijeme bielu ľaliu. Tento úžasný kvet okrem toho, že rozvonia náš byt, poteší naše oči, ale podporí aj naše zdravie.

Okrem bielej ľalie mi pomôže aj šťava z čerstvej cibule, alebo si vznikajúcu „ranku" jednoducho potriem medom. Podľa ožností a okolností. Pravda je, že to čo pomáha mne, nie je zárukou, že to bude účinné pre každého. To sú len moje skúsenosti. Jedno porekadlo hovorí: „Nieto ťažšej voľby, ako prekonať sám seba," možno aj rozhodnúť sám za seba. Ako sa rozhodnete je len na vás...

Perex fotografia, zdroj internet

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu