reklama

Gaštan - symbol jesene, ale tiež vhodný prírodný liek

Gaštany neodmysliteľne patria k jeseni, veď  kto by nemal rád tento krásny a majestátny strom, ktorý sa pestuje pre okrasu, ale aj pre úžitok.  Určite mi dáte za pravdu, že prechádzka  gaštanovou alejou, či parkom, keď práve padajú gaštany je úžasný zážitok. Padajúce plody cupocú, zašuchocú v opadaných listoch a pritom vytvárajú  príjemnú atmosféru. Trocha pozornosti predsa len treba, kľučkovať medzi nimi sa vyplatí...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Pagaštan konský - po odpadnutí listu zo stromu zostáva zvláštna jazva v podobe konskej podkovy, preto vraj názov- pagaštan konský. Veľké využitie má najmä vo farmaceutickom priemysle, kde sa využívajú kvety, listy, plody i kôra. Pod dojmom informácii ostatných dní som sa rozhodla pre po domácky vyrobené recepty aj ja. Zatiaľ nemám s účinkami tinktúry a s masťou osobné skúsenosti. Je však čas gaštanov, tak prečo to nevyskúšať. V každom prípade som prežila úžasný jesenný deň. Teplé slnečné lúče presvitali pomedzi nádherné farbené stromy lesoparku kúpeľov Sliač. Trochu som sa poprechádzala a precvičila svaly pri zbieraní gaštanov. Deň som zakončila plávaním v rehabilitačnom bazéne. Nádherný jesenný deň...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Masť z pagaštana konského

Plody najskôr vysušíme, rozdrvíme, prípadne čerstvé nastrúhame (ja som použila čerstvé) a vmiešame do 1 kg roztopenej, nesolenej bravčovej masti tak, aby gaštany siahali po hladinu. Zmes niekoľko minút varíme a necháme stáť 10 až 12 dní. Počas tohto obdobia ju ešte 2-3x prevaríme, nakoniec gaštany scedíme a masť prelejeme do menších pohárikov. Masť je vhodná na natieranie boľavých kĺbov.

Tinktúra z pagaštana konského

Potrebujeme gaštany, biely alkohol najlepšie 40 % a viac. Gaštany sa pokrájajú na hrubšie plátky spolu aj so šupkou. Gaštany dáme do zatváracieho skleneného pohára a zalejeme alkoholom. Pred prvým použitím necháme vylúhovať minimálne 3 týždne. Tinktúra je vhodná na bolestivé miesta(kĺby). Podobný recept mi poskytla pani Marienka z blogu, ibaže miesto alkoholu sa môže použiť Alpa. Tak som to skúsila s Alpou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počula som od ľudí, že gaštany vraj dokážu odoberať energiu, a tak liečiť choroby, ktorých príčina je z nadbytku energie, ako je napríklad artróza, reuma, choroby dolných končatín a chrbtice. Niektorí ľudia nosia plody gaštana pri sebe, v kabelke, vo vrecku a potom si ich, len tak kedykoľvek prehadzujú medzi prstami. Tiež sú takí, čo si dávajú gaštany pod vankúš ( vraj pre dobrý spánok) a asi po štyroch týždňoch si ich vymieňajú. Jeden nikdy nevie, čo môže pomôcť. Ak sme v úzkych ochotne skúsime čokoľvek, len aby sme si pomohli.

Ak nám gaštany nepomôžu, nič sa nedeje. Urobili sme si predsa príjemnú prechádzku gaštanovou alejou, trochu sme si zacvičili, pokrčili sa pri ich zbere. Taká príjemná rozcvička stojí zato!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Toto boli prvé gaštany, ktoré som zdvihla o zeme

Obrázok blogu

Trochu som si postála aj pod gaštanom, ale naozaj len trochu, čo keď...

Obrázok blogu

Takto som si ich uložila na lavičku a trochu som sa z nich potešila

Obrázok blogu

Prechádzka lesoparkom bola naozaj úžasná...

Obrázok blogu

Tak toto bol jeden z mojich krásnych jesenných dní, keď som spojila príjemné

s užitočným

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu