reklama

Mať priateľku je super...

Nie  tak dávno som cestovala za priateľkou do Galanty. Len tak mimochodom som spomenula, že je to priateľka, ktorú mám zo štúdia na U3V. Moju známu - spolucestujúcu to dosť prekvapilo, z jej tváre som čítala, že tomu neverí. Nakoniec predsa dodala: „Aj v takomto veku môžeš získať  priateľku." Tak je, nezáleží na veku, nemusí to byť  len priateľka z detstva. Dôležitejšie je, že je to naozajstná priateľka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Počas života nám osud privedie do cesty veľa ľudí. S niektorými sa len tak minieme, a niektorí nás ovplyvnia tak silno, že na nich spomíname po zvyšok života. Ľudia prichádzajú a odchádzajú z nášho života. Najcennejší je taký človek, ktorého môžeme nazvať priateľom-priateľkou. Poznáme ich najmä vtedy, keď nám život prinesie starosti, problémy, s ktorými sa treba popasovať. Ktosi raz povedal: „Priateľ je ten kto prichádza, keď ostatní odchádzajú." Je fajn mať priateľku, máme sa komu vyrozprávať, cítiť spolupatričnosť a počuť názory. Rozumieme si aj preto, že sme „z jednej planéty." Môžeme to povedať manželovi, ale ten nás spravidla prestane po pár minútach vnímať. Veď to poznáte, vraj „babské reči."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Priateľka neváha pochopiť, podporiť... Nemusíme pred ňou nič skrývať. Môžeme sa priznať k svojim chybám a nemusíme byť v strehu, že nás chce dobehnúť. Nenahnevá sa, ak jej nezavoláme alebo neodpovieme obratom na e-mail. Teší sa s nami vždy, keď sa nám darí. Dosiahli sme úspech v práci, podarilo sa nám niečo výnimočné? Máme super deti? Skutočná priateľka sa teší s nami, neželá úspech, len nám, ale aj našim najbližším.

Super priateľka je taká, ktorá nás má rada také aké sme, aj s chybami. Veď kto ich nemá. Niečo vieme lepšie, iné o trochu menej dobre a niečo sa nám nepodarí vôbec. Taký je život. Super priateľka to pochopí, jednoducho je na nezaplatenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môže existovať priateľstvo medzi ženou a mužom? Otázka pomerne často diskutovaná. Jedni tvrdia, že priateľstvo medzi mužom a ženou existuje, iní to kategoricky odmietajú. Osobne si myslím, že nie každé priateľstvo musí prerásť do lásky. V škole som mala vždy lepšie vzťahy s chlapcami a v práci s mužmi. Nezávideli, neklebetili, aspoň nie tí, ktorých som v živote stretla ja. Také priateľstvo beriem.

Rodinu si nevyberáme, ale priateľov áno, ibaže aj tí prichádzajú a odchádzajú - sťahujú sa, alebo odídu tam odkiaľ niet návratu... Neviem ako pre vás, ale pre mňa je priateľstvo veľmi dôležité. Dobrá priateľka je niekedy viac ako sestra, brat a často nahradí aj psychológa. Ale pozor, nájdu sa aj také, ktorým ja hovorím, že sú len „prezlečené za kamarátky." Viem o čom hovorím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako som na to prišla? Nuž viac som dávala, ako dostávala. Nie, že by som stále niečo očakávala, ale ona sa mňa doslova prisala. Po takom stretnutí som sa cítila ako vyžmýkaný citrón - taký vysávač energie. To predsa priateľka nerobí. Od tej treba isť, čo najďalej. Aj som išla..., trvalo mi to dosť dlho, nebola som dostatočne asertívna.

V inom prípade, som mala pocit neúprimnosti, slova boli v rozpore s činmi. Chceme počuť príjemné slová, kto by to nechcel, ale nie za každú cenu. Hovoriť: „to je super, blahoželám, v dobrom slova zmysle závidím...," a za chrbtom hovoriť niečo iné a správať sa tak, že je to v rozpore so slovami. To tiež nie je priateľka. Neúprimnosť a nedôvera je vážnym dôvodom na ukončenie vzťahu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zamýšľať sa, alebo to nechať plávať? Často sa zaoberám vzťahmi, v tomto prípade aj pre mňa platí, že sa takýmto a podobným babám „prezlečeným za kamarátky" treba radšej vyhnúť. Oni to nerobia nevedome ale cieľavedome. Teší ich ak sa trápime.

Našťastie super priateľky mám a môžem povedať, že výrazne obohatili môj život. Tiež si uvedomujem, že priateľstvo nie je len o prijímaní, ale aj o dávaní. Preto si rada urobím čas na priateľku, poradím, podporím, pomôžem. Snažím sa priateľstvo oživovať pravidelnou komunikáciou a ochotou počúvať. Ak vznikne nedorozumenie riešim ho za horúca. Nie je nič horšie, ako dlhšie odmlky, či nevyslovené pocity. Nemusí sa to vyplatiť, priateľstvo sa môže z nepodstatných dôvodov narušiť. A tak sa snažím priateľstvo oplácať rovnakým dielom. V súvislosti s priateľstvom si často spomeniem na slová: „Jediný spôsob ako mať priateľa je ním byť." Ralf Waldo Emerson.

Možno si položíte otázku prečo táto úvaha. Pred pár dňami som mala meniny, poviete si sviatok všeobecne známy, ale tiež platí „zíde z očí, zíde z mysle" Ja som už tretí rok „zišla z očí" mojim kolegyniam a niektorým dokonca dlhšie - 15 a viac rokov, lebo som za ostatné roky dvakrát menila zamestnanie. Prijať množstvo blahoželaní bolo príjemné a pocit, že nezabudli bol ešte krajší.

Mám aj novšie priateľstva - virtuálne - získala som ich v diskusii na blogu. Podporili, poradili, povzbudili.... I keď uprednostňujem osobnú komunikáciu aj takáto „spriaznená duša" je na nezaplatenie.

Kdesi som raz čítala, že: „Verný priateľ je ako mocná pevnosť, kto takého nájde, nájde poklad. Verného priateľa si nemôžeme kúpiť, hodnota jeho vernosti sa nedá vyvážiť zlatom ani striebrom." Želám všetkým ľuďom, aby mali okolo seba len verných a pozorných priateľov, kolegov, aby si priateľstvo utužovali, potom náš život bude určite krajší, veselší...

Obrázok blogu

Pre potešenie všetkým priateľkám a priateľom!

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu