reklama

Záhadné zmiznutia...

Ak človek niečo stratil, môže to nájsť. Ak je to vec, nič závažné sa nedeje, každá vec sa dá časom oželieť. Ale  ak sa stratí človek, tak to je veľká tragédia, s ktorou sa len ťažko dá vyrovnať. Každý rodinný príslušník chýba, najbolestnejšia je strata dieťaťa. Celonárodné pátranie je sprevádzané silnými emóciami. Veľkú úlohu zohrávajú média, pretože nezvestní sa často nájdu aj vďaka ním. Sú aj také zmiznutia, ktorým hovoríme záhadné, práve o tých sa chcem zmieniť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ľudia sa vždy strácali a zrejme aj budú, zabrániť sa tomu nedá. V lepšom prípade sa nájdu bez ujmy na zdraví, v horšom prípade sa žiaľ, nájdu len ich pozostatky. Najhoršie je, keď sa nenájdu nikdy, nesmierna neistota privádza rodinu do zúfalstva. 30.august je Medzinárodným dňom zmiznutých osôb a nezvestných, ak máte chuť a čas začítajte sa, prosím.

Snáď najtajomnejšie sú zmiznutia v oblasti Bermudského trojuholníka, kde bez stopy zmizli lode, lietadlá i ľudia. História záhad a legiend Bermudského trojuholníka siaha až niekoľko storočí do minulosti. Vedci hľadajú logické vysvetlenia, ibaže stále je aktuálna otázka: „Bermudský trojuholník - mýtus alebo skutočnosť?"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O Bermudskom trojuholníku ste určite čítali, či počuli. Je skoro isté, že ste sa stretli s odlišnými, či dokonca s protichodnými informáciami. Nie som žiadny odborník a preto verím, že mi čitateľ odpustí, že som sa pustila do tej témy. Chcela som upozorniť na Medzinárodný deň zmiznutých a nezvestných osôb, ktorý vznikol z iniciatívy medzinárodnej organizácie zameranej na ochranu ľudských práv Amnesty International v roku 2000. Tiež ma poteší, ak vám pripomeniem, či vzbudím váš záujem o záhadné zmiznutia. Najväčšiu popularitu tejto záhade snáď priniesla kniha Američana Charlesa Berlitza, Bermudský trojuholník - okno do kozmu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dovoľte pár slov z encyklopédie. Bermudský trojuholník sa vymedzuje na oblasť západnej časti Atlantického oceánu pri juhozápadnom pobreží USA medzi Bermudami, Floridou a Portorikom. Niekedy sa môžeme stretnúť a s názvom: „Trojuholník smrti, Diablov trojuholník, Diablovo nebo alebo Diablove more, More vúdú, či More zatratencov.

Oblasť Bermudského trojuholníka je známa mohutnými morskými prúdmi, more býva v tejto oblasti nepokojné, často sa tu vyskytujú búrky. Najvýraznejší je Golfský prúd, ktorý má vplyv na náhle zmeny počasia, mieša teplú a studenú vodu, čím vznikajú veľké a husté hmly a vzdušné turbulencie. V náhlej búrke či hmle je plavba nebezpečná aj pre skúsených námorníkov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po rôznych meraniach bol v tejto oblasti zistený zvýšený magnetizmus, ktorý ovplyvňuje fungovanie elektroniky a kompasov (strelka neukazuje severný magnetický pól alebo sa otáča), čo by vysvetľovalo prečo tu lode často blúdia.

Bermudský trojuholník je už desaťročia vďačnou témou pre spisovateľov a novinárov. Legenda stále žije a vzrušuje čitateľov. Ako inak, záhady vždy priťahovali ľudskú zvedavosť, dobre sa čítajú a tiež predávajú.

Poteší ma, ak som vás zaujala informáciou o Bermudskom trojuholníku, o jednej z najväčších záhad minulosti i súčasnosti. Možno si niečo vyhľadáte na internete alebo zájdete do knižnice. Mňa zaujala kniha Miroslavy Bajusovej ml. Bermudský trojuholník mýtus, nebo skutečnost? Trochu paradoxne sa mi dostal do ruky preklad zo slovenského originálu, takto mi kniha „podala ruku" v Krajskej knižnici Ľudovíta Štúra vo Zvolene. Nevadí, rovnako rada čítam slovenské i české knihy. Nájdete tu preklad článkov z amerických novín, zoznam zmiznutia lodí, lietadiel a ľudí. Čo si vyhľadáte je na vás, pravda, ak vás téma zaujala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poznámka:

na žiadosť admin. som obrázky odstránila. Pôvodne mali obrázky zdroj: google.sk - obrázky. Zadala som do vyhľadávača free obrázky Bermudský trojuholník. Nepoužila som ich na komerčné účely, predpokladala som, že je to OK.

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu