reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

reklama

ČO MI ŽIVOT DAL...

2.Cestujem prstom na mape - Banská Štiavnica - zem baníkov - strieborné mesto

Anna Čunderlíková

2.Cestujem prstom na mape - Banská Štiavnica - zem baníkov - strieborné mesto

Banská Štiavnica je jedným z najkrajších a historicky najzaujímavejších miest na Slovensku. Považovaná tiež za najmagickejšie miesto na Slovensku.

  • 2. júl 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 896x
  • 3
Cestujem prstom na mape...

Anna Čunderlíková

Cestujem prstom na mape...

„Cestujeme prstom na mape,“ slovné spojenie, ktoré kedysi označovalo niečo nereálne. Zvykli sme ho použiť (ja určite), keď bol pre mňa akýkoľvek cestovateľský plán v nedohľadne.

  • 30. jún 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 526x
  • 3
Záhadné zmiznutia...

Anna Čunderlíková

Záhadné zmiznutia...

Ak človek niečo stratil, môže to nájsť. Ak je to vec, nič závažné sa nedeje, každá vec sa dá časom oželieť. Ale  ak sa stratí človek, tak to je veľká tragédia, s ktorou sa len ťažko dá vyrovnať. Každý rodinný príslušník chýba, najbolestnejšia je strata dieťaťa. Celonárodné pátranie je sprevádzané silnými emóciami. Veľkú úlohu zohrávajú média, pretože nezvestní sa často nájdu aj vďaka ním. Sú aj také zmiznutia, ktorým hovoríme záhadné, práve o tých sa chcem zmieniť.

  • 28. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 481x
  • 1
Úžasní ľudia, úžasné zvieratá...

Anna Čunderlíková

Úžasní ľudia, úžasné zvieratá...

Iste, nič sa nemá preháňať, ani ja nechcem  postaviť lásku k zvieratám nad lásku k ľuďom. Ibaže láska k zvieratám robí človeka ľudskejším. Nepoznám nikoho, kto by miloval - psa, mačku, koňa..., a zároveň nebol dobrým a citlivým človekom. Prečo som si vybrala  túto tému? Zaujala ma nemierne dojímavá  scéna z jedného seriálu  - láska koňa k svojmu pánovi.

  • 21. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 186x
  • 8
Dávame vám svoje srdce...

Anna Čunderlíková

Dávame vám svoje srdce...

„Dávame Vám svoje srdce! Robíme to s potešením."  Zaujímavý slogan, pri ňom  „nadýchané" srdiečko, ktoré určite chytí potenciálneho klienta za srdce. Držím v ruke leták, ktorý pozýva na „originálne zdravotnícke semináre..."

  • 18. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 656x
  • 2
reklama
Nikto nie je zbytočný na svete...

Anna Čunderlíková

Nikto nie je zbytočný na svete...

Nikto nie je zbytočný na svete, kto uľahčuje bremeno inému. (Charles Dickens) Tento citát mala Alis  pred očami niekoľko rokov, keď sa pripravovala na náročné povolanie, ktorého cieľom je pomáhať a uľahčovať život v zdraví i v chorobe. Citát sa stal jej celoživotným mottom.

  • 16. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 938x
  • 4
10.august - Deň leňošenia

Anna Čunderlíková

10.august - Deň leňošenia

Myslím si, že ma nič nemôže prekvapiť, ak ide o významné dni. Už je ich toľko, že nám pomaly nebudú stačiť dní v roku. Z  augustových ma zaujal Záhaľčivý deň/ Deň leňošenia - určený na pokojné nič nerobenie. Iste z času - na čas sa také nič nerobenie zíde, ale ak je človek odkázaný na celoročné nič nerobenie, tak si zrejme povie:  „čo je veľa, to je veľa."

  • 10. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 635x
  • 4
Smädí, smädí, smädí, len aby...

Anna Čunderlíková

Smädí, smädí, smädí, len aby...

Už niekoľko dní nás trápia extrémne horúčavy, ani dnešný a nasledujúce dni do konca tohto týždňa neveštia nič dobré. Horúčavy nám dávajú zabrať. Každý sa s tým vyrovnáva po svojom, pravda v závislosti od toho, aké má momentálne podmienky. Nie vždy môžeme urobiť, čo práve chceme, alebo, čo je pre naše zdravie najlepšie. Napriek tomu je niekoľko momentov, ktoré by sme mali akceptovať, aby sme predišli kolapsu z horúčavy.

  • 7. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 174x
  • 4
Slušnosť a rešpekt

Anna Čunderlíková

Slušnosť a rešpekt

Ľudstvo sa vraj delí na dve rasy, na slušných a neslušných a podporiť by sme mali menšinu, čiže slušných.Takto definoval ľudí psychiater Viktor Frankl. O slove „rasa"  by sa dalo diskutovať, ale v zásade s ním môžeme súhlasiť.  Žiaľ, v živote vyhrávajú skôr neslušní ako slušní. Aj nasledujúci príbeh má ďaleko od slušnosti, veď posúďte sami.

  • 4. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 612x
  • 4
Sanorinová princezná...

Anna Čunderlíková

Sanorinová princezná...

V dnešnej dobe už zrejme  nenájdeme takého človeka, ktorí by neužil žiadny liek. Aspoň ja takého vo svojom okolí nepoznám, a pritom si  len málo ľudí  uvedomuje, že lekáreň nie je hypermarket, i keď ich dnes nájdeme v každom väčšom hypermarkete. Užívanie liekov, najmä nekontrolované -  bez lekárskeho predpisu nemusí skončiť  dobre. Potvrdzuje to aj príbeh „sanorinovej princeznej..."

  • 30. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 770x
  • 4
reklama
Mať priateľku je super...

Anna Čunderlíková

Mať priateľku je super...

Nie  tak dávno som cestovala za priateľkou do Galanty. Len tak mimochodom som spomenula, že je to priateľka, ktorú mám zo štúdia na U3V. Moju známu - spolucestujúcu to dosť prekvapilo, z jej tváre som čítala, že tomu neverí. Nakoniec predsa dodala: „Aj v takomto veku môžeš získať  priateľku." Tak je, nezáleží na veku, nemusí to byť  len priateľka z detstva. Dôležitejšie je, že je to naozajstná priateľka.

  • 29. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 196x
  • 2
Mágia sviečok...

Anna Čunderlíková

Mágia sviečok...

Sviečky sprevádzali ľudí od nepamäti. Svetlo, farba, vôňa a teplo ich plameňa symbolizujú silu, ktorá má ovplyvniť náš život. Každý si niečím pomáhame, veríme niečomu, lebo chceme. Všeobecne je známe, že oheň a teda aj plameň sviečky pomáha ničiť negatívne energie a navyše plameň sviečky vytvára pohodu, romantiku...

  • 17. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 639x
  • 4
"Niektorí šťastie hľadajú, iní ho tvoria..."

Anna Čunderlíková

"Niektorí šťastie hľadajú, iní ho tvoria..."

Určite ho tvorí aj moja mladá priateľka Katka. Dlho som uvažovala, ako sa podeliť o informácie, ako Katku priblížiť, aby som neporušila kódex blogéra a pritom dala ľuďom vedieť,  v čom je Katkina výnimočnosť..., samozrejme okrem certifikátu, ktorý má pre poskytovanie pomoci a  „tvorenia šťastia."

  • 17. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 731x
  • 1
„Pani, veď ja musím z niečo žiť...“

Anna Čunderlíková

„Pani, veď ja musím z niečo žiť...“

Žiadne stretnutie nie je náhodné! Neviem ako vy, ale ja toto konštatovanie počúvam, najmä vtedy, keď hodnotím stretnutie, ktoré nebolo celkom podľa mojich predstáv. Vtedy mi zvykne priateľka povedať: „Stretla si sa s ním (s ňou), aby si sa od  nich niečo naučila."  Neviem, či sa mám vždy čomu naučiť.  K príbehu, o ktorý sa podelím by sa skôr hodilo - ako sa vyhnúť stretnutiu.  Veď posúďte sami...

  • 14. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 780x
  • 11
Prekliaty básnik

Anna Čunderlíková

Prekliaty básnik

40. ročník medzinárodného letného divadelného a operného festivalu Zámocké hry zvolenské otvorilo Divadlo J.G. Tajovského premiérou muzikálu Prekliaty básnik, ktorý približuje život búrlivého básnika - Françoisa Villona. Muzikál bol pripravený špeciálne pre zámocké nádvorie, žiaľ počasie urobilo svoje a tak sme si  ho mohli pozrieť iba v divadle. Neubralo to na silnom zážitku i keď by oveľa viac „ úžasná atmosféra Paríža"  a  prekrásna scéna vyzneli priamo na nádvorí zámku.

  • 12. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 057x
  • 7
reklama
Môj priateľ...

Anna Čunderlíková

Môj priateľ...

Verili by ste, že pes  môže spriateliť  dvoch ľudí? Veru  môže a je mu úplne jedno, či ide o mužov, o ženy, o mladých alebo o starých. Čo tam po veku, veď on je predsa „priateľ človeka," na inom nezáleží.

  • 7. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 895x
  • 6
Studnička...

Anna Čunderlíková

Studnička...

Mali ste to šťastie byť na mieste, kde vyviera studnička? Postáť pri studničke, započúvať sa do žblnkajúcej vody a precítiť tú úžasnú energiu? Rada tak urobím, keď mám príležitosť. Okrem iných prameňov a studničiek rada spomínam na prvú návštevu miesta, kde vyviera Hron. Bolo to dávno, ale spomienka je silná. Ak budete mať cestu okolo Telgártu neobíďte toho úžasné miesto, kde pramení naša druhá najdlhšia rieka. Preteká iba Slovenskom (298 km) a ústi do Dunaja. Nie o Hrone som chcela písať, „pripomenul sa mi akosi sám od seba." Tento príspevok chcem venovať prameňom a studničkám -  31. máj je považovaný za deň otvárania studničiek.

  • 30. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 737x
  • 4
Keď mal ešte sused k susedovi blízko...

Anna Čunderlíková

Keď mal ešte sused k susedovi blízko...

Spomínam na časy, keď neexistovalo nič také ako Európsky deň susedov a predsa mal sused k susedovi blízko. Prvý Deň susedov sa uskutočnil v jednej štvrti v Paríži v roku 1999, ako reakcia na vzájomné sa odcudzovanie ľudí. Od roku 2003 je podporovaný Európskou federáciou miestnej solidarity. 26. máj je tým dňom, ktorý aj mňa podnietil k spomínaniu na tému susedských vzťahov.

  • 26. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 873x
  • 0
10. ročník Európskeho pohára v chôdzi – 19.máj Dudince

Anna Čunderlíková

10. ročník Európskeho pohára v chôdzi – 19.máj Dudince

Ako spojiť príjemné s užitočným? Vždy sa nájde príležitosť. Rozhodne to neoľutoval nikto, kto využil takúto príležitosť v nedeľu 19. mája a navštívil kúpeľné mesto Dudince. Ja, moji priatelia a známi využili sme príležitosť a prijali ponuku od pani Danici Sokolíkovej, z Atletického klubu Danica Zvolen.

  • 21. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 369x
  • 0
To bol Vlado Oravec....

Anna Čunderlíková

To bol Vlado Oravec....

Myslím, že je ešte veľa ľudí, a nielen Zvolenčanov, ktorí si radi vypočujú pesničky, akými boli Čerešne, Nemám auto, Zašlé časy, či  Pieseň do vetra a z času - načas si zaspomínajú na speváka, skladateľa - Vlada Oravca. Knižnica Ľ. Štúra vo Zvolene pripravila 2. mája k jeho nedožitým šesťdesiatinám zaujímavé popoludnie pod názvom  To bol Vlado Oravec. Kto prijal pozvanie určite neoľutoval.

  • 6. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 105x
  • 7
reklama
SkryťZatvoriť reklamu