reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

reklama

ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝL

31. máj - Svetový deň bez tabaku

Anna Čunderlíková

31. máj - Svetový deň bez tabaku

Nechcem provokovať, ani nikoho  z fajčiarov spovedať, či vydržal dnešný deň bez cigarety. Pravda je taká, že čo je zakázané chutí najviac a netýka sa to len cigariet. Príkladom boli už Adam s Evou, ktorí porušili zákaz v raji. Známe je i rozprávkové porušenie vstupu do trinástej komnaty. Príkladov by sa našlo viac. Nepoznám porušenie zákazu, ktorý by prinášalo osoh. Takmer vždy sa niekto popáli, napriek tomu sa nechceme poučiť. Zákazy najčastejšie porušujeme dovtedy, kým  to nepocítime „na  vlastnej koži."

  • 31. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 518x
  • 2
Stévia - prírodná cukornička

Anna Čunderlíková

Stévia - prírodná cukornička

Rada používam bylinky, hlásim sa k nim vždy, keď mám na to príležitosť, alebo si príležitosť  nájdem. O tom, čo dokáže stévia som už  písala 6.októbra minulého roku. Vtedy som sa s bylinkou, len zoznamovala a pýtala som si rady. Dostala som ich viac, v diskusii k článku , i priamo na moju e-mailovú adresu. Za všetky som povďačná, dnes som sa posunula ďalej. Vypestovala som si vlastnú stéviu.

  • 18. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 605x
  • 28
Strojcom svojho zdravia alebo opatrne s „ečkami“

Anna Čunderlíková

Strojcom svojho zdravia alebo opatrne s „ečkami“

Pokojný a spokojný človek kráča životom oveľa ľahšie. Prvoradou podmienkou pre tento stav je dobré zdravie. A zdravie zase vo veľkej miere závisí od našej výživy. Nemali by sme jesť priveľa, ani primálo. Nemali by sme jesť  pritučné, ani prisladké jedlá. Čo by sme mali jesť?

  • 26. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 816x
  • 7
„Mám kríž s krížami...“

Anna Čunderlíková

„Mám kríž s krížami...“

Údajne sa každý piaty človek sťažuje na bolesti v krížoch. Je zarážajúce, že  bolesť postihuje čoraz  viac mladých ľudí. Príčina? Veľa ľudí vo voľnom čase nerobí nič pre posilnenie chrbtového svalstva. Kto dlho, do noci trávi pri televízore alebo vysedáva pri PC nemal by sa čudovať, že ho bolia kríže. Keď sa z ničoho nič objavia prudké bolesti v dolnej časti chrbta počujeme ako ľudia hovoria: „seklo ma krížoch, mám úsad, húsera, či chytil som hexenšús." Nech sa to volá akokoľvek, bolí rovnako.

  • 27. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 926x
  • 4
Nápoje pri nachladnutí – rady našich babičiek

Anna Čunderlíková

Nápoje pri nachladnutí – rady našich babičiek

Obdobie typické pre jednu z najnákazlivejších chorôb - chrípku. Netreba čakať, kedy na nás zaútočí. Pomôcť si môžeme aj skôr - preventívne. Citrón, cibuľa, med, pivo..., rada ich liečivé účinky využijem. Nehovorím, že aj mňa nádcha nepostihne, ale zvládam to bez liekov. Vyskúšajte, možno sa nápoje osvedčia aj vám.

  • 23. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 031x
  • 8
reklama
Doba jedová...

Anna Čunderlíková

Doba jedová...

„Žijeme v dobe jedovej," tak toto slovné spojenie ma celkom pobavilo. Rada sa nechám inšpirovať, začala som pátrať po informáciách. Zistila som, že boli vydané dve knihy rovnomenného názvu. Priznám sa,  doteraz som to nepostrehla. A čo vy?

  • 14. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 496x
  • 4
Gaštan - symbol jesene, ale tiež vhodný prírodný liek

Anna Čunderlíková

Gaštan - symbol jesene, ale tiež vhodný prírodný liek

Gaštany neodmysliteľne patria k jeseni, veď  kto by nemal rád tento krásny a majestátny strom, ktorý sa pestuje pre okrasu, ale aj pre úžitok.  Určite mi dáte za pravdu, že prechádzka  gaštanovou alejou, či parkom, keď práve padajú gaštany je úžasný zážitok. Padajúce plody cupocú, zašuchocú v opadaných listoch a pritom vytvárajú  príjemnú atmosféru. Trocha pozornosti predsa len treba, kľučkovať medzi nimi sa vyplatí...

  • 22. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 19 507x
  • 4
Nepokoj v duši alebo syndróm pondelkového rána.

Anna Čunderlíková

Nepokoj v duši alebo syndróm pondelkového rána.

„Čo sa babe chcelo, to sa babe snilo a potom sa všeličo prihodilo." To by mohlo platiť a v nasledujúcom prípade. Často preberieme informácie, stotožníme sa s nimi, ibaže je to niekedy aj na škodu. Skúsim to ilustrovať na takej biopredpovedi počasia. Nechcem spochybňovať úlohu biopočasia, veľa ľudom môže pomôcť, najmä chorým a ľuďom, ktorí majú zníženú imunitu. Ibaže všetko treba robiť z mierou, týka sa to aj  preberania informácií.

  • 15. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 135x
  • 4
Športom k trvalej invalidite...

Anna Čunderlíková

Športom k trvalej invalidite...

Iste to poznáte. Takto zvykneme, hoci žartom hovoriť, najmä vtedy, ak nejde o nič vážne.  Hovoríme o tom s úsmevom na tvári, ale niečo pravdy na tom  bude. Je všeobecne známe, že sú športy, ktoré  viac, iné  zase menej zaťažujú a teda aj poškodzujú  naše kĺby.

  • 13. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 093x
  • 6
Čo dokáže stévia?

Anna Čunderlíková

Čo dokáže stévia?

Možno nepoviem nič nové, no dúfam, že aspoň vyvolám diskusiu. Iste, internetové weby  píšu o stévii, ako o sladkej bombe, ako o sladidle nového tisícročia... Zaujímajú ma skôr vaše skúsenosti, budem povďačná za každú vašu praktickú radu pri jej pestovaní a užívaní. Zaujímam sa o liečivé účinky tejto rastlinky. Nehľadám informácie opisné, také ktoré sa dajú „vygúgliť," ale tie skutočné, praktické, prežité, pokiaľ  také máte a pravda, ak budete aj  ochotní podeliť sa o ne.

  • 6. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 089x
  • 24
reklama
Návšteva prírodnej lekárne - Praslička roľná

Anna Čunderlíková

Návšteva prírodnej lekárne - Praslička roľná

Hoci sme sa poniektorí  odklonili od prirodzeného spôsobu životu,  ak chceme a hlavne, ak to potrebujeme môžeme to ľahko zmeniť.  Nemusia  nás motivovať iba zdravotné problémy.  Dôležitá  je aj prevencia. Chce to však trochu viac času,  pravidelne chodiť do prírody, pamätať a vyhľadávať bylinky podľa toho, v ktorom ročnom období  rastú, kedy sú najúčinnejšie.

  • 4. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 683x
  • 16
Opar (herpes) je naozaj, ako " zlý pes..."

Anna Čunderlíková

Opar (herpes) je naozaj, ako " zlý pes..."

Aj keď čo-to o zdraví, o chorobách a o ich predchádzaní  viem, akosi  mojej pozornosti ušlo, že vírus, ktorý spôsobuje opar (herpes) si v našom organizme „podriemkava.“ Aj ja,  ako veľa iných ľudí som v detstve prekonala  ovčie kiahne. Po vyliečení som síce získala voči tomuto ochoreniu  imunitu  na celý život, ale tieto vírusy sa uložili v mojom tele a z času- na čas sa ohlásia. Samozrejme v tom najnevhodnejšom čase.  Čo všetko prebúdza vírus k životu?

  • 12. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 125x
  • 25
V zdravom tele zdravý duch...

Anna Čunderlíková

V zdravom tele zdravý duch...

"V zdravom tele zdravý duch...," tak si  doprajme aspoň trochu „telesného narcizmu...“ Pohyb je základný prejav života, rozhodne pôsobí na našu náladu a duševný výkon. Kto by nepoznal známe heslo Dr.Miroslava Tyrša, zakladateľa Sokola: „V zdravom tele zdravý duch.“ I keď sa to niekedy nezdá, osobne si myslím, že v ostatnom čase došlo k výraznej zmene názorov na zdravie a liečenie. Čoraz viac ľudí prijíma zodpovednosť za svoje zdravie. Veď nakoniec, čo iné nám zostáva, ak sa chceme vyhnúť návšteve zdravotníckeho zariadenia, prepáčte za výraz v tomto „chaotickom“ systéme starostlivosti o zdravie.

  • 9. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 621x
  • 5
Skúsenosti s bylinkami sú stále aktuálne...

Anna Čunderlíková

Skúsenosti s bylinkami sú stále aktuálne...

Každý z nás niečomu verí... Myslím si, že ťažko  nájdeme niekoho takého, čo by neveril absolútne ničomu. „Viera lieči...“ zvykne sa hovoriť. A tiež je známe, že telo i dušu treba liečiť súčasne. Nie, nechcem šíriť žiadnu parapsychológiu. Zásady psychosomatickej liečby akceptuje každý skúsený zdravotník...

  • 27. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 519x
  • 11
Aj smiech môže byť liek...

Anna Čunderlíková

Aj smiech môže byť liek...

Možno sa z času - na čas zastavíte na mojom blogu, v  rubrike  „Úsmev prosím... Napriek tomu práve teraz a tu položím otázku: „Už ste dnes zasmiali? Smiech je predsa výborný liek. Žiadny príbalový leták, žiadne vedľajšie účinky. Provokujem?  Niekto mi odpustí, niekoho to možno zdvihne zo stoličky. Nech je to tak, či inak, neodpustím si výzvu...

  • 13. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 510x
  • 4
reklama
Zázvor ako liek

Anna Čunderlíková

Zázvor ako liek

Už v staroveku považovali zázvor (ďumbier) za liek. Zázvorový čaj je vynikajúci proti nachladnutiu, mám to overené. Aj keď sa čoraz viac hlási prichádzajúca jar, prechladnutiu sa často, ani pri najväčšej opatrnosti nevyhneme. Zázvorový čaj môžeme užívať tiež, ako osviežujúci nápoj. Zázvor sa nevarí, len sa privedie do varu, prípadne sa zaleje vriacou vodou, v takýchto prípadoch sa podáva chladený. Po jedle sa odporúča piť zázvorový čaj, najmä tým, ktorí hovoria: „ Ja priberiem aj z vody.“

  • 6. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 648x
  • 12
Pod imelom sa nemusíme len bozkávať

Anna Čunderlíková

Pod imelom sa nemusíme len bozkávať

Kto by nepoznal imelo? Imelo biele a jeho ľudové názvy: imelo, imola, jemelo, gemalo, omalo, bosorácky kotol je prastará liečivá bylina opradená tajomstvami. Aj preto nesmie, ako symbol šťastia a hojnosti chýbať počas Vianoc v našich rodinách. Pravda, nezanedbateľné sú aj jeho liečivé účinky.

  • 13. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 845x
  • 2
Pomoc na báze bazy čiernej

Anna Čunderlíková

Pomoc na báze bazy čiernej

Baza čierna je liečivá a užitočná rastlina, vlastne je to krík. Má široké použitie v kuchyni i bylinkárstve. Obsahuje flavonoidy, ktoré sú známe najmä vďaka antioxidačným účinkom a taníny(triesloviny), ktoré majú rovnako antioxidačné účinky. Okrem antibakteriálnych účinkov, posilňujú imunitný systém, znižujú krvný tlak a tiež znižujú riziko vzniku nádorov. Éterické oleje spôsobujú mierne potenie a uvoľnenie hlienov. Pri zápaloch ústnej sliznice je odvar vhodný aj na kloktanie...

  • 12. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 154x
  • 0
Bylinky pre zdravie na celý rok...

Anna Čunderlíková

Bylinky pre zdravie na celý rok...

Nepoviem nič nové, ale je to tak, že väčšina z nás sa odkláňa od prírodného spôsobu života. Nesprávnou životosprávou sme si privodila a privádzame rôzne choroby. Ak je pravda, že na „každú chorobu vyrástla bylina,“ potom je čas vrátiť sa k prírode a poznávať silu byliniek. Dr.Ulf Böhmig, rakúsky odborník v oblasti liečivých rastlín odporúča pre podporu zdravia užívať v priebehu roka 8 štandardných byliniek. Poďme ich spoznať...

  • 6. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 899x
  • 8
Kým som zdravá chránim seba, keď ochoriem budem chrániť iných...

Anna Čunderlíková

Kým som zdravá chránim seba, keď ochoriem budem chrániť iných...

Je to tak, a pri chrípke zvlášť. Chrípkový vírus ma návrh najmä počas chladných, hmlistých, jesenných mesiacov ale tiež v zime. Pôvodcom chrípky je vírus, ktorý sa šíri vzdušnou cestou. A má to značne jednoduché. Šíri sa veľmi ľahko a úžasne rýchlo. Chrípke podľahneme tak  o 1 až 3 dni potom, čo si vírus urobil z nášho tela hotel...

  • 5. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 438x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu