reklama

... alebo, že by sme klesli až tak hlboko?

Dúfam, že sa nikoho nedotknem! Nech mi prepáči čitateľ, ktorý „chodí“ na blogy preto, lebo má úprimný záujem prečítať si to, či ono... a možno má aj svojich obľúbených blogérov. No sú aj takí, ktorých diskusii, nie veľmi rozumiem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Aj ja si čítam blogy i diskusie, ale priznám sa často sa zamýšľam, či som vôbec na správnom mieste. Ak niekto povie svoj názor, hneď je ateista, neverec, alebo naopak bigotný veriaci, katolík, evanjelik... Rovnako platí, že ak niekto vyjadrí názor, ktorým podporuje koalíciu alebo naopak opozíciu, tak už nieto pre neho miesto a slušné meno. A celkom ľahko môže „vyfasovať" aj nálepku „starý," čím automaticky nemá nárok na vlastný názor. Ako aj? Veď on predsa „prežil život za železnou oponou!" Prepáčte, ale čím ďalej, tým viac mám dojem, že propagovať morálne hodnoty pre tých, čo nepoznajú život za „železnou oponou" je skôr, ako opovážlivé. No, čo už!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žili sme, za „železnou oponou,"to je fakt, poprieť sa to nedá. Žili sme dobu, ktorú nám priniesol život. „Prepáčte, že tí skôr narodení si „vybrali" za miesto narodenia Slovensko, vlastne Československo!" Len tak mimochodom zaujímalo by ma, čo „povedia mladí" im za 20-30 rokov. Ako zhodnotia dobu predchádzajúcej generácie, ako ju „zotrú"a odoprú im právo „mať názor."

A nakoniec, keby sme boli žili tak „bezducho", čo by sa tu za viac, ako dvadsať rokov rozpredávalo? A nakoniec ešte je stále, čo rozpredávať... čo bude potom? Či to bude, ako v tom „Kocúrkove...?" Keď mal kocúr požrať všetky myši, pýtali sa obyvatelia Kocúrkova, „čo bude potom?" Dostala sa im odpoveď: „Čo Vás potom?" „Nás potom!" prepočuli odpoveď, nariekali a horekovali. Že by to predsa bolo tak? „Tých skôr narodených bude musieť zožrať kocúr...?"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Inak si neviem vysvetliť prečo niekto diskutuje na tému, že moderná medicína predlžujú vek a rozčuľuje ho, že ľudia (rozumej starí), „prežívajú pripojení na hadičkách." Chcela by som vidieť, ako dáva tento „diskutér" pokyn na odpojenie z „hadičiek," keby tam ležala jeho matka, či stará matka... alebo, že by sme klesli až tak hlboko? Vidina dedičstva nemusí byť tiež na zahodenie!

Už som sa raz pokúšala čosi napísať na tému „generačného problému" no nemyslí, že to ľudí „baví." Žiaľ v masovokomunikačných prostriedkoch sa objavujú rôzne témy, témy, ktoré generácie často nezbližujú, ale naopak skôr rozdeľujú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Či vari nepočúvame až pričasto, že populácia stárne? Nebude na dôchodky! Predlžiť dôchodkový vek! Znížiť dôchodky! Nivelizovať rozdiel dôchodkov, vlastne poprieť zásluhovosť. Demografický vývoj sa predsa nezmenil z večera do rána! Faktom, ale zostáva, že nemá kto vyrobiť dôchodky. A keby aj chcel, ibaže kde a ako?

Pamätám si na jednu reláciu, asi tak spred dvadsiatich rokov, kedy istá dáma povedala: „My vás prerodíme." A mám dojem, že jej život dal za pravdu. Myslím, že som človek so sociálnym cítením, ale rada by som počula, aké opatrenie sa urobí v prípade neprispôsobivých občanov. Ešte som nepočula, urobme to, či ono lebo nebude na sociálne dávky pre neprispôsobivých občanov. Vyplácať sociálne dávky, prepáčte, „od buka do buka," tiež nie je riešením.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno si teraz poviete, že kritizovať vie každý. To je pravda. Tiež nikto nemôže poručiť vetru, dažďu, či iným rozmarom počasia. Môžeme však napnúť plachty takým spôsobom, aby loď nášho života nabrala správny smer. A tých „lodivodov" sme si predsa demokraticky, v tajných voľbách zvolili...Ibaže je otázne, či sú to správni ľudia na správnych miestach. Ale, keď sa na to dali a nechali sa zvoliť ....?

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu