reklama

Na slovíčko, prosím... (5)

„Jedna dvanásťročná žiačka napísala do slohovej práce toto: „ Volám sa Tereza. Chcela by som bývať na dúhe. Tam, kde je najviac farieb. Bez farieb by som svet ošklivý. Na dúhe je krásne. Ráno by som sa prebudila, umyla by som som sa farebnou vodou, obliekla by som si farebné oblečenie. Vzala by som dúhovú tašku a išla by som do dúhovej školy.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nestojí zato zamyslieť sa hoci na naivnou ale určite úprimnou túžbou tohto dievčatka? Nie je až priveľa ľudí, ktorí sa pozerajú a vnímajú svet čierno-biely? Ale veď svet je krásny a život pestrý, len to treba vidieť, vnímať a precítiť.

Iná o niečo väčšia a staršia Tereza žila život príliš rýchlo. Práca, práca, práca... Deň sa podobal dňu ako vajce vajcu. Začiatok a koniec týždňa splýval v spleti povinnosti. Mesiac ubiehal za mesiacom, rok za rokom. Nevnímala čas... Až raz, zabrzdila ju dopravná nehoda. Niekoľko mesiacov na nemocničnej posteli a potom nekonečne dlhá rehabilitácia. Až potom Tereza prehodnotila svoj život, zmenila svoje priority a napísala „posolstvo" všetkým „Terezám," ktoré žijú rovnako hektický život ,ako ona, až kým ju nezastavila dopravná nehoda.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V posolstve sa uvádza: "Volám sa Tereza a pracuje, ako vedúca cestovnej kancelárie. Túto prácu som si vybrala najmä preto lebo sama veľmi rada cestujem. Teším sa, že dokážem skĺbiť svoje prácu so svojimi záľubami. V piatok, keď zatvorím kanceláriu viem, že víkend mám len pre seba a svoju rodinu. Turistika, cyklistika, plávanie, všetky tieto záľuby nám umožňujú vnímať krásy prírody. V každom ročnom období je inak krásna. Teším sa na pre jar, na prebúdzajúcu sa prírodu, nádherné je slnečné leto, pestrofarebná jeseň ale i nádherná zimná scenéria. Na to, aby som videla túto krásu musela príroda zdvihnúť varovný prst: "Zastav sa Tereza, poobzeraj sa okolo seba, dívaj sa otvorenými očami a vnímaj srdcom! Áno, zastavila som, ale až keď bolo neskoro."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúsme sa zamyslieť nad tým, či toto posolstvo nepatrí aj nám. Nečakajme na takýto varovný signál, užívajme si život so všetkými jeho farbami a krásami.

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu