reklama

Na slovíčko, prosím... (7)

Láskavých ľudí je ako šafranu, aspoň ja to tak vnímam. Tiež sa hovorí, že najväčšia múdrosť je láskavosť. Ak človek nemá prirodzenú láskavosť môže sa snažiť, ako chce, nikdy si druhých nezíska. Nechcem šíriť pesimizmus, ale niekedy mám pocit, že láskavých, slušných a tolerantných ľudí ubúda, akoby ich niečo požieralo, čosi ako v Bermudskom trojuholníku...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Veľa ľudí sa rôznou zhodou okolností dostanú veľmi vysoko, dostanú úrad, pracovnú pozíciu a moc, ale ľudia si k nim nenájdu cestu. Ak ich akceptujú, tak len preto, že tak z rôznych dôvodov "musia." Ak nemusia, tak ich skôr ignorujú. Určite to poznáte z pracoviska, z verejného života a možno i zo súkromia.

Na druhej strane človek prirodzene láskavý nemusí bojovať o svoju pozíciu, či ako sa hovorí: „ o svoje miesto na slnku," preto že ho ľudia sami vyhľadávajú a nikto pri ňom nemá pocit, že s nimi má bojovať. Láskavý človek je jednoducho poklad. Stretnúť takého človeka je príjemné, taký človek nás rozhodne obohatí už len svojou prítomnosťou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď pozerám televíziu a čítam noviny stále častejšie mám pocit, že láskavých ľudí je naozaj ako šafranu. Politika mi nikdy nebola a určite už ani nebude blízka, predsa dnes urobím výnimku a vyjadrím svoj názor, či skôr položím otázky do diskusie. „ Nebolo by lepšie a múdrejšie, keby o veciach verejných rozhodovali ľudia láskaví, ktorým leží na srdci blaho tejto krajiny? Alebo takí sú len pred voľbami a reálny život ich zmení?

Nechcem sa zaradiť do radu kritizujúcich, diskutujúcich, ktorí „všetko vedia a všade boli," nechcem bezhlavo kritizovať politikov, ale nesmierne mi chýbajú pozitívne riešenia. No čo už pre mňa? Myslím teraz predovšetkým na mladých ľudí, na budúce generácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetci pred voľbami sľúbujú a keď príde na realitu, zostávajú prázdne reči. Bratia Česi by povedali: "skutek utek." Alebo, že by predsa platilo: „ Každý národ ma takú vládu, akú si zaslúži?" Či tvrdenie, že „politici si dovolia, len toľko, koľko im dovolíme my?"

V tejto chvíli vás možno napadne otázka, čo s tým môžem urobiť ja, ako volič ? Veď nech si zvolíme ktorúkoľvek stranu, najskôr nadávajú na svojich predchodcov a potom neurobia nič lepšie, nič pozitívnejšie... Vari to nie je tak? V tejto krajine, po voľbách politici už vôbec nie sú závislí na občanoch, na voličoch alebo sa tiež mýlim? Veľmi by som si priala, aby z našich volieb už raz vyšla vláda, ktorá by vládla v prospech ľudí tejto krajiny. Aby tomu tak bolo, domnievam sa, že politika potrebuje ľudí, ktorí vnímajú svet v širších súvislostiach, než len po najbližšie voľby. Chcem veriť, že takí sú. Chcem veriť, že aj v našej krajine sa naplnia slová: Blaho národa je najvyšší zákon. Cicero Marcus Tullius„ Tieto slová platia bez ohľadu na dobu, ktorú žijeme, verím, že sa v tom zhodneme.

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu