reklama

Utopenci - pochúťka k pivu.

Učite budete so mnou súhlasiť, že utopenci sú obľúbenou pochúťkou českej studenej kuchyne. Často sú podávané k pivu. Predpokladám, že nechýbajú na žiadnom "správnom" pivnom stretnutí. Ja osobne dávam prednosť tým doma pripraveným, a nemusia byť, ani k pivu. Receptov je viac, ibaže „každý kuchár ma svoju chuť.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Základný recept má niekoľko variácii. Niekto okrem cibule, pridáva i cesnak, prípadne zeleninu, ako čerstvú zelenú alebo červenú papriku, feferóny, kapustu, či zeleninu nakladanú v sladko-kyslom náleve. Aj ďalšie ingrediencie sa líšia podľa chuti. Niekto dochucuje horčicou, kečupom, worcesterovou omáčkou alebo sójovou omáčkou. Niekto ich nakladá na 5-7 dní, iní radšej použijú recept so skrátenou dobou naloženia. A tu je ten môj, možno sa zapáči aj vám.

Čo potrebujeme?

1 kg špekačky

6 veľkých cibulí

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

8 lyžíc octu

8 lyžíc oleja

8 lyžíc plnotučnej horčice

8 lyžíc worcesterovej omáčky

16 lyžíc vody

1 lyžička soli

Postup:

Zmiešame vodu, ocot, olej, horčicu, worchestrovú omáčku, soľ a necháme prejsť varom. Medzičasom si špekačky nakrájame na kolieska alebo ich prekrojíme na polovicu, prípadne ich necháme v celku. Ja som každú špekačku prekrojila podĺžne, na polovicu. Na dno misky nakrájame kolieska cibule, poukladáme špekačky, opäť cibuľu a zalejeme vychladnutým pripraveným nálevom. Misku uzavreme a špekačky necháme v chladničke odležať cca 5 - 6 dní.

Dobrú chuť !

Obrázok blogu


Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu