reklama

Neplytváme svojou energiou...?

Čo nám kradne energiu? Je toho viac, za všetko spomeniem jednostajné premýšľanie o veci, či osobách, hoci vieme, že situácie, ktoré s nimi súvisia sa nedajú zmeniť. Opakovane si vedome spúšťame stresové reakcie, neústále sa vraciame k nepríjemnej situácii...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Iste to poznáte, už len pri spomienke na nepríjemnú situáciu sa nám zvyšuje tlak krvi. A tak niet divu, že pri čítaní klasickej literatúry, pri sledovaní starších filmov vedome utekáme z reality. Dá sa to pochopiť, mnohí zatúžia po starých a pokojných časoch, keď sa cítili šťastní a spokojní.

Verím, že mi mladší čitatelia odpustia, keď poviem, že nebolo vždy tomu tak, že by sa ľudia až v takej miere, ako dnes zaoberali otázkami nepriaznivých medziľudských vzťahov. Kriminalita a korupcia, tieto pojmy sa vyskytovali oveľa zriedkavejšie, ako je tomu dnes. A mnohí ich možno ani nepoznali. Čo myslíte môžeme takýchto ľudí považovať za staromódnych? Ja osobne si myslím, že nie. Veď oni len túžia po pokojnejšom a možno i jednoduchšom živote. Možno je to život bez blahobytu, ale aj bez "okov blahobytu," ktoré ľudí často zvierajú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Isteže peniaze k životu nevyhnutne potrebujeme, ale neuznávam, ani plytvanie, či zbytočné odkladanie starých a nepotrebných vecí. Teda vecí, ktoré zbytočne "pohlcujú" našu energiu.

Ja mám takú zásadu, že sa zbavím, všetkého, čo som aspoň jeden rok nepotrebovala. Zbavím sa veci, ktoré mi už nerobia žiadnu službu a nerobia mi už ani žiadnu radosť. Jesenná a jarná výmena šatníka je na to ideálna príležitosť. Ak by som predsa nad niečím stála a nevedela sa s tým rozlúčiť, vtedy si spomeniem na slová filozofa Sokratesa "S potešením zisťujem, koľko je na svete vecí, ktoré nepotrebujem." Nie sú to len slová, je to fakt. Veľa veci nám zaberá životný priestor a okráda nás o energiu. Nepovedzte mi, že to nefunguje. Nepovedzte, že nepoznáte ten príjemný pocit, oslobodzujúci pocit, ktorý sa dostaví po veľkom upratovaní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šetrime si svoju energiu. Je veľa spôsobov, ako sa zbaviť "zlodejov energie" a v konečnom dôsledku podporiť svoje zdravie. Využime krásne jesené dni na prechádzky v prírode, predlžujúce večery zase využime na meditácie, čítanie alebo jednoducho na príjemné posedenie s priateľmi. Človek je tvorcom vlastnej nálady, organizmus si sám produkuje látky, ktoré ovlyvňujú naše prežívanie, ibaže mu treba trochu pomôcť. Toto všetko môže znížiť naše vnútorné napätie a nakumolovať v nás pozitívnu energiu. Tak prečo to neskúsiť?

Ponúkam pár záberov z mojej jesennej prechádzky, verím, že urobia radosť aj vám, pripadne vás aj pozitívne naladia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Tak toto sú ešte rozkvitnuté záhony v našej záhradke

Obrázok blogu

A toto je zase pohľad na vzdialené, ale už na zasnežené kopce

Obrázok blogu

Tu ponúkam vyhľad na časť mesta, od chatky je nádherný výhľad na celé

mesto

Obrázok blogu

Dobre pozerajte, čosi z pozad stromov príde až k naším záhradám...

Obrázok blogu

Už vidíte? No predsa ovečky, aj v tomto čase si na lúkach nájdu dosť potravy

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu