reklama

Živé symboly Vianoc...

Vianočná hviezda a vianočný kaktus neodmysliteľne patria k Vianociam. Tieto vianočné kvetiny dokážu zútulniť a rozžiariť každý domov. A tak nie div, že už dlhú dobu pred Vianocami obchody ponúkajú nesmierne množstvo týchto nádherných rastlín. Okrem ich estetickej funkcie si zaslúži pozornosť aj význam „sily,“ ktorá sa im pripisuje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Vianočná hviezda - Euphorbia pochádza z Mexika. Pre Aztékov bola vraj posvätnou rastlinou, ku ktorej sa viazali viaceré povesti. Podľa jednej z nich získala červenú farbu od nešťastne zamilovanej bohyne, ktorej z neopätovanej lásky puklo srdce. Krv zaliala vrchné list, ktoré ju vpili a uchovali si červenú farbu.

To čo najviac obdivujeme na Vianočnej hviezde nie kvety ale listy, ktoré obklopujú malé žlté kvietky. Na to, aby udržali svoju krásnu farbu potrebujú veľa svetla, nie však priame slnko. V literatúre sa popisuje, že rastlinu prihnojujeme raz za dva týždne. Ideálna teplota je 18 - 20 stupňov C, vlhká ale nie mokrá zemina.Treba dať pozor, aby sme rastlinu nepreliali a chránili pred prievanom. Tá moja z minulého roka mi robila radosť ešte aj v marci, dokonca i máji.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pohľadala som si všetky dostupné informácie, tak veľmi som túžila dopestovať si ju aj pre budúci rok. Hovorí sa "kto je pripravený, nie je zaskočený..." no ja som napriek starostlivosti bola. Po odkvitnutí som rastlinu hlbšie zrezala a polievala som ju už oveľa menej. Potom som ju dala na balkón, skôr do tieňa, ako na slnko, ale žiaľ „vyschla." Neviem, kde som urobila chybu. Možno som jej mala vymeniť zeminu... Bolo mi za ňou nesmierne ľúto, nie preto, že by som si nemohla kúpiť inú, ale s tou minuloročnou som bola tak trochu zviazaná a bola som jej vďačná, že tak dlho kvitla.

Tento rok som si Vianočnú hviezdu kúpila opäť. Pokúsim sa ju uchrániť a pestovať pre budúci rok... bola by som nesmierne vďačná za osobné skúsenosti s jej pestovaním. Aké máte skúsenosti s pestovaním Vianočnej hviezdy vy?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vianočný kaktus- Schlumbergera, tento symbol Vianoc zase údajne pochádza z brazílskych horských dažďových pralesov, kde rastie prichytený vysoko v korunách stromov. Tam má dostatok svetla i vlahy pri nižšej teplote. Kvitne od období Vianoc, ale kvety často nasadí od októbra až do januára. Ten môj už druhý rok kvitol koncom novembra - začiatkom decembra. V tomto prípade som mala oveľa väčšie šťastie, Vianočný kaktus sa mi odmenil aj tento rok, zakvitol po druhý raz. Keď minulý rok odkvitol vymenila som mu, zeminu dala som ho na hladnejšie a tmavšie miesto a polievala som ho o trochu menej. V lete som ho polievala zase viac, ale dbala som na to, aby teplota nepresahovala 25o C, čo nebolo v letných horúčavách jednouché. Veľmi som sa potešila, keď som na ňom koncom novembra postupne objavovala nové a nové puky, ktoré rozkvitali do krásy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nepoviem nič nové, ale je to tak, že sa s izbovými rastlinami cítime oveľa lepšie, zlepšujú prostredie nášho domova a podporujú našu dobrú náladu. S láskou ich polievam a každý deň sa z nich teším. Teraz som sa venovala iba tým, so symbolom Vianoc, dúfam, že tie ostatne sa „neurazili" a že mi budú robiť radosť aj naďalej.

Potešilo by ma, ak som aj vo vás vyvolala príjemné pocity. Potešilo by ma, ak ste sa nechali vtiahnúť do mojej sviatočnej nálady, ak vás potešil pohľad na kvetiny, ktoré označujeme, ako živé symboly Vianoc.

PS: opravedlňujem sa za problém, chybné vloženie článku a foto. Ďakujem A.Č

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu