reklama

Tvarohové šišky

„Fašiangy, Turíce, Veľká noc bude...“ aj tak si môžeme zaspievať. Iste je, že téma „Fašiangy“ je nanajvýš aktuálna. Nepoviem nič nové, len skonštatujem, že Fašiangy sa začali deň po Troch kráľoch a končia sa Popolcovou stredou, ktorej tiež hovoríme „škaredá streda.“ Spomínam si na časy, keď sme sa prekárali, kto budeme mať v tento deň „sviatok.“ K tomu obdobiu však okrem zábavy patria aj tradičné jedlá. Jedným z nich sú šišky. Ja som pravidelne robila tie, z kysnuté cesta. Tento rok som vyskúšala čosi iné a boli výborné, odporúčam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Tvarohové šišky

Potrebujeme: 500 g polohrubej múky, 6 vajec, 500 g tvarohu, 1 prášok do pečiva, 100 g práškový cukor a 1 sáčok vanilínový cukor na obaľovanie a 3-4 dl oleja na vyprážanie.

Postup: preosejeme polohrubú múku, pridáme tvaroch, vajcia a prášok do pečiva. Vypracujeme cesto, tak, aby sa dalo dobre vyváľať. Vyváľame ho na hrúbku 2 cm a vykrajujeme šišky. Vyprážame v horúcom oleji, z obidvoch strán a dozlatista. Ešte teplé ich posypeme cukrom. Pred servírovaním môžeme dať na vrch šišky lekvár alebo penu s biekov a lekváru.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak si urobíme výdatnejšiu polievku máme rýchly a chutný obed. Šišky sú dobré aj na druhý deň, stačí ich ohriať v mikrovlnej rúre.

Dobrú chuť!

Obrázok blogu

Ak sú vajíčka veľké stačí 5, ja som mala veľké vajíčka musela som pridať

trochu múky, aby sa cesto dalo dobre vyváľať.

Obrázok blogu

Výsledok bol výborný...

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu