reklama

Socha dievčatka s krídlami motýľa...

Nedá sa zachytiť každá informácia. Človek nemôže všetko vedieť, no predsa zamrzí, keď sa stretne s niečím, čo by snáď mohol vedieť a predsa nevie. Ja som sa takémuto pocitu neubránila na nábreží Dunaja pri soche dievčatka s krídlami motýľa...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Študovala som v Prahe a tak som paradoxne poznala viac Prahu, ako Bratislavu. Keď som istý čas v Bratislave pracovala snažila som sa to dobehnúť a toto mesto lepšie spoznať. Naprie snahe, mojej pozornosti unikla práve táto socha dievčatka s krídlami motýľa. V júni tohto roku, pred cestou k moru sme mali trochu času, ktorý sme sa rozhodli stráviť na nábreží Dunaja. A práve tu zaujala moju pozornosť socha dievčatka. A nielen mňa, zaujala turistov z rôznych kútov sveta. Striedali sa pri soche, fotografovali sa so sochou, či samotnú sochu. Jeden záber som si urobila aj ja. Z nápisu pod sochou, som žiaľ jej poslanie a význam celkom nepochopila. Škrelo ma to! Tak som pri prvej príležitosti a prístupe na internet začala zbierať informácie. Možno príbeh sochy dievčatka s krídlami motýľa poznáte a možno ste na tom tak, ako ja som bola ja. Aj preto som sa rozhodla, čo-to napísať, čo som sa o tejto soche dievčatka s krídlami motýľa dozvedela. Verím, že tí, čo tento príbeh poznajú mi odpustia...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Socha je podobou desaťročného dievčatka Tinky, ktorej bezstarostný život prerušila ťažká nevyliečiteľná choroba. Tinka zomrela, po vyše roku strádania, odišla z tohto sveta. Zostala však hlboko v duši milovaných rodičov a brata. Ťažko povedať, že vieme, čo znamená strata dieťaťa, ak sme to neprežili. Jedno však viem, že je prirodzené, ak žijeme svoj život v kruhu svojej rodiny, ak z toho sveta po dosiahnutí určitého, odžitého veku odchádzajú, ako prví rodičia, až potom ich detí. Musí to byť veľmi ťažké stratiť milované dieťa.

Otec Tinky sa rozhodol zostať v anonymite. Socha dievčatka s krídlami motýľa, ktorú daroval mestu má byť symbolom lásky ku všetkým deťom, ktoré predčasne opustili svojich najbližších. Tak sa jeho dievčatko vracia teraz, ako dobrá víla Tinka a pomáha rodine prekonať bolesť zo straty toho najdrahšieho, čo človek má. Bolesť zo straty milovaného dieťaťa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Verím, že je niečo "medzi nebom a zemou." Verím, že Tinka je naozaj tou dobrou vílou... Pri pohľade na fotografiu myslím na dievčatko, ktoré bolo podrobené takej ťažkej životnej skúške. Myslím na jej brata, na rodičov. Oceňujem myšlienku milujúceho otca, sprítomniť Tinku všetkým návštevníkom Bratislavy. Verím, že tak, ako mňa zaujala táto socha, že zaujme aj ďalších a ďalších návštevníkov Bratislavy.

Obrázok blogu

Socha dievčatka s krídlami motýľa.

Poznámka:

dočítala som sa, že socha bola odhalená 09.09.2010, nikde som sa nedočítala meno sochára. Ak viete viac, verím, že sa o svoje informácie podelíte.

Foto: autorka článku

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu