reklama

Spomienka na Zoru Kolínsku...

Nie sú medzi nami, ale sú nezabudnuteľní pre svoju výnimočnosť. Aj takto zvykneme hovoriť v súvislosti s nezabudnuteľnými osobnosťami. Medzi takého osobnosti rozhodne patrí i Zora Kolínska, ktorá do umeleckého neba odišla  17. júna 2002. Z roka na rok je menej a menej tých, čo majú identické spomienky na vynikajúcu herečku a speváčku, alebo, že by bolo správnejšie na vynikajúcu speváčku a herečku Zoru Kolínsku. Ona sama, ako sa dozvedám z jej životopisu, sa nepovažovala za spievajúcu herečku. Obidve profesie sa snažila od seba oddeľovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Neviem, ako vám, ale mne osobne chýba pravidelná televízna relácia, ktorá by nám pripomínala a približovala nezabudnuteľné slovenské osobnosti. Dúfam, že pár ľudí ocení moje spomienky, a že nájdu takí, najmä z mojej generácie, čo si so mnou zaspomínajú. Dúfam, že pár ľudí si zase oživí, hoci už len sprostredkované spomienky na túto vynikajúcu umelkyňu telom i dušou.

Zora Kolínska sa narodila 27. júla, nebyť smrteľnej choroby, v týchto dňoch by oslavovala svoje narodeniny... Pre mňa a možno aj pre veľa, veľa ďalších fanúšikov zostala „nesmrteľná." Myslím, že sa jej grandiózne podarilo nájsť zmysel života prostredníctvom citu, talentu a umenia, ktorý rada sprostredkovala všetkým, ktorí ju mali radi. V spomienkach nám určite zostala a zostane, ako žena ambiciózna a plná života.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V mojich spomienkach zostali najmä jej piesne: Taká, taká som..., Zabúdaj..., Dnes je svadba strieborná.., Skús objať dym..., Ponáhľaj sa za ozvenou... ale aj veľa, veľa ďalších.

Nesmierne rada spomínam na relácie Bakalári, Vtipnejší vyhráva a REPETE. Po smrti vynikajúceho herca a speváka Ivana Krajíčka sa stala nenahraditeľnou moderátorkou a pokračovateľkou tohto zábavného programu. Žiaľ, len nakrátko. Rada si pripomeniem aj na jej účinkovanie v divadelných, filmových a televíznych spracovaniach, ako boli Mário a kouzelník, Straty a nálezy, Čaj u pána senátora, Alžbetin dvor...

A možno práve spomínaný Alžbetin dvor a ďalšia kniha Hany Zelinovej, Kvet hrôzy, ktorá sa mi v týchto dňoch, po rokoch opäť dostala do rúk, vyvolala moje spomienky. Tiež to mohlo byť Repete a jeho veľkolepé Návraty, ktoré oživil režisér, dramaturg, moderátor a zabávač Martin Jakubec. Bývalý program si jeho zásluhou získal srdce nejedeného diváka (myslím, že nie len mojej generácie).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nech už podnetom mojej spomienky na Zoru Kolínsku bolo čokoľvek, myslím, že si túto spomienku v čase výročia jej narodenia a v roku 10. výročia od jej úmrtia zaslúži, a nie len odomňa. Ak sa mi podarilo oživiť aj Vaše spomienky budem rada, lebo potom čas, ktorý som venovala písaniu nebol márny.

Perex fotografia, zdroj internet:

http://fotogalerie.osobnosti.cz/zora-kolinska.php

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu