reklama

Všetko so všetkým súvisí...

Tak je! Skúsim dať do súvislosti a zamyslieť nad spojením názvu mesiaca  a udalostí, ktoré sa naň viažu. Spomínam si obdobie, keď sme sa tešili na "prvý apríl."  Pretekali  sme sa, kto skôr vstane,  a potom kto - koho dobehne ako prvý. To je za nami. Tohto roku čas venovaný žartíkom zrejme zatienilo slávenie Veľkej noci.  Mesiac apríl má však  aj iné spojenie  - zomknuté s prírodou -  Apríl mesiac lesov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nielen v apríli, ale po celý rok by sme si mali chrániť a udržiavať naše lesy. „Naše lesy...," nie som odborník, nechcem, a ani sa nemôžem vyjadrovať k tomu, ako sa hospodári s lesmi. Poviem len to, čo vidím a cítim. Určite budete so mnou súhlasiť, že naša budúcnosť je do veľkej miery závislá na prirodzených ekosystémoch, vrátane lesov. Lesy sú aj zdrojom potravy, paliva, stavebných materiálov...

Les by sme mali rešpektovať, keď pre nič iné, tak pre povodne, ktoré nás v ostatnom čase systematicky trápia. Staré stromy zachytávajú určite viac vody, ako mladý porast. A to nehovorím o úbytku kyslíka na Zemi. Vari sa nezvykne hovoriť, že lesy sú „pľúcami Zeme?"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz si možno poviete, že výrub lesa je do určitej miery potrebný, no nekontrolovaný výrub môže narobiť veľa zla. Ak sa k tomu pridružia prírodné kalamity, potom je to naozaj zlé. Nielen ochrancovia prírody, ale my všetci, by sme mali lesy chrániť. Možno aj takou iniciatívou, ako je akcia „Kúp si svoj strom."

Obrázok blogu

Prírodu mám rada, o tom svedčí viac mojich článkov. Rada chodím do lesa, kde sa nabíjam novou energiou. Možno by ste sa ma práve teraz chceli opýtať, či mám svoj strom. Žiaľ, nemám. No dúfam, že keď mi bude chcieť rodina k sviatku niečo pekné darovať, že mi „kúpia strom." Všetko mám, nič nepotrebujem, ale taký darček by mi urobil veľkú radosť. Možno Vás raz pozvem na prehliadku takýchto fotografií, kde je „jeden strom bude aj môj." Teraz som si fotografie vypožičala zo stránky Lesoochranarskeho zoskupenia VLK. Už sa teším na prvú tohoročnú prechádzku lesom. Príroda si však dáva načas. Neostáva nič iné, len ju rešpektovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver dovoľte citát:

„Stromy sú ako svätyne. Kto s nimi hovorí, kto ich počúva ten sa dozvie pravdu." Hermann Hesse

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Takejto pozvánke do prírody sa nedá odolať!

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu