reklama

Prekliaty básnik

40. ročník medzinárodného letného divadelného a operného festivalu Zámocké hry zvolenské otvorilo Divadlo J.G. Tajovského premiérou muzikálu Prekliaty básnik, ktorý približuje život búrlivého básnika - Françoisa Villona. Muzikál bol pripravený špeciálne pre zámocké nádvorie, žiaľ počasie urobilo svoje a tak sme si  ho mohli pozrieť iba v divadle. Neubralo to na silnom zážitku i keď by oveľa viac „ úžasná atmosféra Paríža"  a  prekrásna scéna vyzneli priamo na nádvorí zámku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

François Villon písal svoje balady vlastným životom - plným dobrodružných zvratov i nenaplnených túžob, osudových chýb a pokusov o nápravu. Bol milovníkom i bitkárom, vzdelancom i vyvrheľom, ale predovšetkým veľkým umelcom a určite bol vďačným námetom pre muzikál.

Obrázok blogu

Divadlo mám rada a muzikály zvlášť. Využijem každú príležitosť. Nevyužiť Zámocké hry zvolenské by som považovala za hriech. Prekliaty básnik stál za to... Priznám sa a trochu ma mrzí, že som Mareka Maďariča vnímala doteraz, len ako politika a práve on je autorom krásneho libreta a piesní. Hudbu skomponoval Henrich Leško, ktorého meno som si spájala s muzikálom Báthoryčka, či Mária Stuartová. O úžasnú choreografiu sa postaral známy slovenský choreograf Jaroslav Moravčík a režíroval vynikajúci režisér Martin Kákoš.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tiež ma zaujalo, kde zvolenské divadlo zobralo toľko úžasných mladých ľudí, najmä tanečníkov. Boli to poslucháči FDU Akadémie umenia v Banskej Bystrici a Pink Harmony Academy Zvolen.

Obrázok blogu

Nie som odborník, iba vďačný návštevník a milovník divadla, ale moje po city hovoria, že to bolo úžasné..., dovolím si malý úryvok z programu:

Žil som, ako sa dalo,

dával skôr, ako prišla záloha.

Trestov dosť odmien málo-

Básnik vagabund, oboje od boha

Bol som sirota, končím ako kmín,

talent aj smolu mi dali do batoha.

Vínom som zmýval množstvo vín-

Básnik vagabund, oboje od boha.

Vymetal som krčmy, poznal paláce,

kamarát i nepriateľ, už vzali roha.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľúbil som ženy, jednu najviacej-

Básnik vagabund, oboje od boha.

Najviac nie je sláva ani zlato,

Len vietor a nekonečná obloha.

Človek je prach a život blato-

Básnik vagabund, oboje od boha.

Odporúčam, nenechajte si ujsť tento úžasný muzikál...

Obrázok blogu

Fotografie autorka (vyhotovené z programu muzikálu)

Poznámka: ospravedlňujem sa za nesprávnu informáciu v úvode článku, ktorú som na základe upozornenia čitateľa - diskutujúceho odstránila a doplňujem: François Villon (asi 1431 asi 1463)

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu