reklama

Nikto nie je zbytočný na svete...

Nikto nie je zbytočný na svete, kto uľahčuje bremeno inému. (Charles Dickens) Tento citát mala Alis  pred očami niekoľko rokov, keď sa pripravovala na náročné povolanie, ktorého cieľom je pomáhať a uľahčovať život v zdraví i v chorobe. Citát sa stal jej celoživotným mottom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ťažko jednoznačne povedať, čo prevážilo v duši štrnásťročného dievčaťa, či to bola láska k ľuďom, alebo vidina peknej uniformy. Jedno je isté, bolo to rozhodnutie citlivej, ešte detskej dušičky. Až keď som Alis lepšie spoznala pochopila som, že lásku k ľuďom mala zakorenenú hlboko v sebe. Jej vnútorná morálka určite fungovala, lebo svoje povolanie milovala a vykonávala s láskou. Vždy chcela byť užitočná.

Alis, pre väčšinu z nás netypické meno, pre ňu úplne samozrejme. Ako sa k nemu prišla? Dali jej ho vraj spolužiačky na strednej. Považovali ju za húževnatú a silnú babu, a SILA odzadu je predsa ALIS. Každé dievča malo nejakú prezývku, aj Alis ich rada vymýšľala. Ešte aj dnes nás dokáže pobaviť hrou so slovami a s rôznymi prešmyčkami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som jej napríklad povedala, že ideme k moru, nezabudla dodať, že mám žiť zdravo na Slovensku a neumoriť sa. Umoriť, vraj znamená utopiť v mori.

Raz, keď potrebovala kúpeľnú liečbu, požiadala o ňu odborovú organizáciu (vtedy prideľovala poukazy Sociálna poisťovňa odborovej organizácii a tá svojim členom). Starostlivo napísala žiadosť a do adresy uviedla „Zvodný výbor ROH," neviem, či si to všimli a či vôbec boli „zvodní," ale poukaz dostala.

Mám ju rada, vždy je usmiata a pozitívne naladená. Napriek náročnej práci, ktorú kedysi vykonala nestratila vieru v dobro. Spomínam si na jej slová: „Moji pacienti sú mi vďační aj za pohár vody. Krásny pocit vďaky sa nedá ničím zaplatiť, ani zvýšeným platom." A bol by sa zišiel, najmä potom, čo jej z neho vypočítali dôchodok. Čo z toho, že na internom oddelení, v trojzmennej prevádzke odpracovala takmer 40 rokov, dnes sa radí medzi tých, čo majú najnižší dôchodok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Asi pred týždňom prišla Alis od lekára, ale recepty mala stále v ruke. Myslela som si, že nemali jej lieky. Keby som bola vedela, čo sa dozviem, radšej by som sa neopýtala. Nebolo to nič príjemné. Lieky mali, ibaže ona nemala 42,70 € . „Ešte, že mi príde za päť dní dôchodok...," povedala a hneď začala vypočítavať na čom musí ušetriť. Na strave..., a potom, že sa má zdravo stravovať.

Nič nie je zadarmo, ale aby sa človek bol takto ponížený je priveľa aj na pozitívne naladeného človeka, ako je Alis. Netúži po sponzorskom dare, netúži po súcite, a predsa sa pýta: „Kto uľahčí bremeno mne a tisícom ďalších v podobnej situácii... Vari si nezaslúžime dôstojný život?"

Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu