reklama

„Baby“ - pečivo môjho detstva

Retro niečo minulé, zaniknuté..., a predsa je retro  „IN. Preto verím, že vás osloví pečivo môjho detstva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Potrebujeme:

1 kg múky, viac hladkej, menej polohrubej (ja som dala 600+400), 7 dcl mlieka, 1 žĺtok, 1/2 dl oleja, sneh z 1 bielka, 1 KL soli, dobre plnú hrsť cukru ( ja som dala 3 PL kopcom), 1 kocka droždia, 100 g hrozienka, 1 celé vajce na potretie.

Postup:

Do hrnčeka si odlejeme trochu mlieka a rozhabarkujeme v ňom žĺtok . Z trochu cukru, droždia a mlieka pripravíme kvások. Múku spojíme s kváskom, vyšlahanym žĺtkom, soľou a so zvyšným zohriatým mliekom. Mlieko pridávame podľa potreby, cesto nesmie byť ani husté, ani riedke. Keď je vymiesené pridáme olej, premiesime a na koniec zľahka zamiesime ešte sneh z 1 bielka. Necháme vykysnúť, keď je cesto vykysnuté, tak ho na doske vyváľame do okrúhla, urobíme bochník a necháme 15 – 20 minúť opäť kysnúť. Potom bochník roztiahneme, ako na koláč, posypeme hrozienkami, zakrútime, ako roládu . Naspodok nádoby dáme papier na pečenie a pripravené cesto skrútime do nádoby, v ktorej sa bude piecť. Opäť necháme kysnúť asi 1 hodinu ( ja som piekla v teflónovej forme na tortu). Keď „baba“ vykysne, tak ju potrieme rozšľahaným vajcom ( ja som dala do vajíčka štipku cukru). Mriežku v rúre dáme na samý spodok ( ja mám teplovzdušnú rúru, mriežku som neposúvala a piekla som na 200°C, asi po 10 minútach som stiahla teplotu na 175°C) a piekla som cca 1 hodinu. Upečenú „babu“ vyberieme na mriežku, aby sa rovnomerne chladila, prikryjeme obrúskom. Krájame až dobre vychladnutú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poznámka: takto sa baby piekli v Detve na svadby, krstiny... a prenášali ich v chrbtovom koši, prikrytom krásnym vyšívaným uterákom. Žiaľ nezachoval sa mi recept, ale dobrí ľudia pomohli. Juditka, je priateľka, nielen virtuálna, vďaka nej som recept aj po rokoch získala.

Moja mama dávala do „baby“ kakao – potom bola po rozkrojení pekne mramorovaná, žiaľ recept od nej nemám, iba spomínam.

Tak nech sa vydarí aj vám !

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu