reklama

Ovocný kysnutý koláč

V každej práci v kuchyni, či pečieme alebo varíme, vždy je to tak trochu „podľa seba“ - podľa mňa. Vkladáme do toho kus seba, s láskou myslíme na tých, pre ktorých jedlo pripravujeme a pečieme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Tento koláč je naozaj podľa mňa, trochu som zmenila receptúru a vydaril sa. Ibaže, ako hovorí slovenské príslovie: „Každá líška svoj chvost chváli...“ Tak uvidíme, komu sa bude koláč páčiť.

Potrebujeme: 500 g múky (250 g hladkej+250 g polohrubej), 250 ml mlieka, 100 g bravčovej masti a 4 PL oleja, 70 g kryštálového cukru, 2 žĺtky, ½ kocky droždia. 500 -700 g ovocia. Ja som dnes dala tmavé hrozno Posýpka: maslo, detská krupica, kryštálový cukor.

Postup: Najskôr si z vlažného mlieka, droždia a cukru pripravíme kvások. Dobre premiešame zasypeme hladkou múkou a necháme cca 15 minút kysnúť. Múku si preosejeme, pridávame štipku soli, cukor, žĺtky, bravčovú masť, olej, kvások a postupne pridávame vlažné mlieko. Vypracujeme polotuhé cesto a necháme 45 min. kysnúť. Medzi tým si pripravíme ovocie. Vykysnuté cesto rovnomerne rozložíme na plech vyložený papierom na pečenie, pridáme ovocie (ja som hrozno zľahka posypala škoricovým cukrom) a posypeme pripravenou posýpkou (robím od oka, postupne k maslu, ktoré má izbovú teplotu pridávam detskú krupicu a cukor, musí sa to sypať). Pečieme vo vyhriatej rúre (teplovzdušnej) 175°C asi 25 min.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Dobrú chuť!

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Anna Čunderlíková

Anna Čunderlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  433
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Všetko, čo robím, robím s láskou. Mojim mottom je citát:" Tolerancia nespočíva v tom, že zdieľame názor niekoho iného, ale v tom, že poskytneme druhému právo mať iný názor."Viktor Frankl Zoznam autorových rubrík:  CESTUJEM - SPOZNÁVAMPRÍBEHY ZO ŽIVOTAMALÁ RADA- VEĽKÝ OSOHÚSMEV, PROSÍM...RECEPTYSPOZNÁVAJ SÁM SEBA...KNIHA, KTORÁ MA DOSTALANA SLOVÍČKO, PROSÍM...ČO MI ŽIVOT DAL...ZDRAVÝ ŽIVOTNÝ ŠTÝLRODIČOVSTVO

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu